Miasta miłości / Third Person (Paul Haggis, 2013)

Miasta miłości / Third Person (Paul Haggis, 2013)

Postprzez Tonder » 13 kwi 2017, o 07:49

Król Upu

Tonder

Avatar użytkownika
 
 
Posty: 2596
Obrazki: 0
Dołączył(a): 10 maja 2010, o 18:48
Podziękował : 7833 razy
Otrzymał podziękowań: 18843 razy
Miasta miłości / Third Person (2013)



..

..

Obrazek

Produkcja: Belgia, Francja, Niemcy, USA, Wielka Brytania
Gatunek: Melodramat
Data premiery: 9 września 2013

..

..



TWÓRCY
Reżyseria: Paul Haggis
Scenariusz: Paul Haggis
Zdjęcia: Gian Filippo Corticelli
Muzyka: Dario Marianelli
Montaż: Jo Francis
Scenografia: Laurence Bennett
Kostiumy: Sonoo Mishra
Producent: Paul Breuls (+)
OBSADA
Liam Neeson - Michael
Mila Kunis - Julia
Olivia Wilde - Anna
James Franco - Rick
Moran Atias - Monika
Maria Bello - Theresa
Kim Basinger - Elaine
Riccardo Scamarcio - Marco
i inni


Obrazek


..

..


INFORMACJA O FILMIE


Wystarczy wymienić kilka tytułów, za którymi kryje się nazwisko Paula Haggisa, aby zauważyć, że jest on przede wszystkim dobrym autorem. „Za wszelką cenę", „Miasto gniewu", „W dolinie Elah", „Casino Royale" czy „Sztandar chwały" – same duże tytuły, w tym dwa wyreżyserowane przez samego Haggisa („Miasto gniewu" oraz „W dolinie Elah"). Aż dziw bierze, że na opakowaniu „Miast miłości" (niezbyt udane polskie tłumaczenie) nie wymieniono chociaż kilku wspomnianych wyżej produkcji. Okładka oraz tytuł filmu wskazują na to, że będziemy mieli do czynienia z kiepskiej jakości obyczajówką, którą zapomnimy zaraz po wieczornej wizycie do lodówki. Zainteresowanie wzrasta dopiero wtedy, gdy zadamy sobie trochę trudu i przypatrzymy się twarzom oraz nazwiskom, które znajdują się na przodzie pudełka. Liam Neeson, Adrien, Brody, James Franco, Kim Basinger, Olivia Wilde, Mila Kunis, a do tego Haggis – odpowiedzialny za reżyserię i scenariusz. To musi się udać.

„Miasta miłości" to opowieść mozaikowa. Poznajemy losy szeregu postaci, które pozornie nie mają ze sobą nic wspólnego. Z czasem zaczynamy rozumieć jednak, że mimo odmiennych problemów oraz różnych grup społecznych, z jakich pochodzą, ich życiowe rozterki są do siebie zaskakująco podobne. Neeson wciela się w rolę pisarza przeżywającego twórczy kryzys. Rozpadło się jego małżeństwo, przy boku pojawiła się młoda autorka (Olivia Wilde) łaknąca jego uwagi. On się zakochał, ona nie jest tego uczucia pewna. Franco i Kunis łączy wspólne dziecko. Ten pierwszy jest artystą, ta druga zmaga się z procesem sądowym i ledwo wiąże koniec z końcem. Basinger nie może pogodzić się z odejściem Neesona oraz życiową traumą, która doprowadziła do tej sytuacji. Brody wplątuje się natomiast w sprawę uprowadzenia córki kobiety, którą przypadkowo spotkał w barze, z miejsca się w niej zakochując.

Nie trudno zauważyć, że wszystkich bohaterów łączy motyw uczucia. Miłość pojawia się i znika, nadaje ich życiom sens lub też te życia łamie. Haggis dba o to, aby wszystko składało się w pewną uniwersalną i inteligentną opowieść o ludziach uwikłanych w związki i życie właśnie. Z jednej strony brzmi to dość banalnie, z drugiej nie zależy zapominać o tym, że z pozoru banalne rzeczy często są tymi najważniejszymi, a o takich opowiada się przecież najtrudniej. W przypadku „Miast miłości" możemy być jednak spokojni. Można tej historii zarzucić pewną zachowawczość, momentami chciałoby się, aby reżyser dał upust emocjom, zrezygnował ze skrzętnej konstrukcji na rzecz chwili wybuchu, szaleństwa. Niemniej, w ostatecznym rozrachunku jest to film bardzo dobrze opowiedziany, zagrany i angażujący od pierwszej do ostatniej minuty. Podobnie jak w przypadku swoich poprzednich obrazów, tak i teraz Haggis nie zawodzi scenariuszowo. „Miasta miłości" to dobry kawałek literatury sprawnie przetłumaczony na język filmu.

Źródło - Filip Jalowski, Stopklatka.pl



..

..


Obrazek


..

..
Za ten post autor Tonder otrzymał podziękowania - 3:
Adante, kotio, zbroia
 
Obrazek
Góra

Powrót do fabularne



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości