Panowie
Jerzy Marr
(21 marca 1901 - 9 maja 1962)
Aktor filmowy i teatralny. Polski Rudolf Valentino, fizycznością i wdziękiem ucieleśniał ideał romantycznego kochanka. Amant, ulubieniec szerokich rzesz miłośniczek ekranu. Pragnął zostać śpiewakiem, ale nie dane mu było spełnić się wokalnie, za to wystąpił w siedemnastu filmach. Nie zagrał w nich szczególnie wybitnych ról, ale też pisano dla niego scenariusze ze względu na urodę, a nie umiejętności aktorskie. Wzrost: 1,78. Oczy: siwe. Włosy: ciemne.
... czytaj więcej[315]
Idziemy do kina

Dzikie pola
Film się nie zachował. Z opisów prasowych wynika, że był udany pod względem zdjęć kręconych w „dzikich” krajobrazach Polesia. Podkreślano często w jak trudnych warunkach pracowała ekipa. Reżyseria Józef Leites; Zdjęcia: Franz Weihmayr; Wystąpili: Danuta Arciszewska, Zbigniew Staniewicz, Andrzej von Hammerstein, Tadeusz Kański, Antoni Adamczyk, Bohdan Gielski
... czytaj więcej[325]
Troche humoru
POMIĘDZY ARTYSTKAMI
Podsłuchane w wytwórni fiłmowej:
— Wiesz? On się zarumienił! Cały poczerwieniał na twarzy, gdy go pocałowałam.
— Ten twój karmin jest do niczego! Strasznie farbuje.
OBRAZKI [ 1 ]
Felietony
Czas na reklame
Animacje
Teksty i artykuły znalezione w przedwojennej prasie polskiej dotyczące filmu animowanego. Zapewne będzie ich niewiele. Najpierw Władysław Starewicz, entomolog amator z polsko-litewskiej rodziny, który 1910 roku nakręcił pierwszy na świecie animowany film w technice stop-motion. W ten sposób powstał obrazek „Piękna Lukanida” z waleczny żukami w roli głównej. Zapewne też Feliks Kuczkowski, który w 1917 roku zrealizował dwa pierwsze quasi-animowane filmy rysunkowe „Flirt krzesełek” i Luneta ma dwa końce. Karol Irzykowski – wybitny krytyk międzywojenny – umieścił Kuczkowskiego na kartach „Dziesiątej muzy”, jednej z pierwszych teoretycznych publikacji dotyczących kina. +...czytaj wiecej