Stare niusy
Samobójstwo dwóch kobiet na cmentarzu.
[right][i]Lwów, 31 sierpnia.[/i][/right]
Są sprawy, które same sensacyjne mo­że, nie powinny być jednak jako sensacya traktowane. Zmysł etyczny, a raczej pewnego rodzaju smak etyczny, winien w takich wypadkach wypowiedzieć się, aby nie wywlekać szczegółów, nie pa­stwić się nad motywami a ograniczyć się tylko do samego faktu. O ile by smak ten nie wyrzekł decydującego słowa, na­
leży uszanować w danej sprawie przy­najmniej wolę zmarłego.
W torebce jednej ze samobójczyń, Ma­ryi A., znaleziono bilet następującej treści:
[i]„Wyróżniamy się od wszystkich ludzi. Nasze zapatrywania nie zgadzają się z obowiązkami, przeto postanowiłyśmy [b]wspól­nie odebrać sobie życie[/b], bo nie możemy je traktować tak, jakie jest. Życzymy so­bie być pochowane w jednym grobie, mieć jeden katafalk. Prosimy nie publi­kować naszych nazwisk, bo nie chcemy, żeby nasze rodziny ucierpiały na tem. Nie chcemy ratunku.
29./VIII. 1911. M. A., M. D."[/i]
Ta co to pisała i towarzyszka jej le­żały wczoraj w ustronnem miejscu cmen­tarza łyczakowskiego, w małem zagaje­niu drzew, jedna przegięta przez grzbiet grobu, druga tuż obok w zagłębieniu. Twarze, na których śmierć położyła swe znamię, zwrócone były do góry, z piersi z pod porozpinanych bluzek sączyła się krew. Obok leżały [b]porzucone małe re­wolwery[/b]. Otaczała je cisza cmentarna i spokój grobów, przerywany od czasu do czasu stłumionym szeptem ciekawych, którzy się wokół na miejscu wypadku zebrali. Jedna z nich córka podurzędnika sądowego, zmarłego w czerwcu, Marya A., druga kierowniczka pra­cowni gorsetów Marya D. Nazwiska same nic nie mówią.
W papierach, pozostawionych przez zmarłe, wśród zapisków i korespondencyi znaleziono w brulionie wiersz, w którym autorka, obok leżąca samobójczyni, nie podając żadnego konkretnego powodu zlekka dotyka motywów natury psycho­logicznej. Podłoże na którem powstały, to egzaltacya zbytnia wyrosła może z histeryi, lub z innego może stanu niemo­żności pogodzenia życia rzeczywistego z aspiracyami.
Wiersz ten brzmi:
[i]„Tak cudowna pamiątka!
W tym cieniu drzew i pod mogiłą
Jesteśmy razem na śmierć zgotowane,
Bo nasze serca bólem przeorane.
Nie żal nam ludzi, ni świata — niczego,
Bo też wkrótce idziemy do niego,
Do Boga, który nam dał życie —
A dusze nasze igrać będą na niebios błękicie.[/i]
Michalina A., Marya D. Godzina 8 mi­nut 45 w dzień samobójswa.

Zwłoki młodych kobiet leżały długo, bo aż do godziny 8-mej, czekając na przybycie komisyi sądowo-lekarskiej. Na miejscu urzędował komisarz policyjny.


[i]Ilustrowany Kurier Codzienny nr 199. 1 września 1911[/i]
Troche humoru
NAUKA NIE POSZŁA W LAS

- Mamusia, dlaczego policjant ma gwizdek uwiązany na sznurku przy guziku?
- Prawdopodobnie widział, jak Chaplin połknął gwizdek, więc się zabezpiecza.

Co nowego?
Obrazek


Koty tłoczą się na przystani na wyspie Aoshima w prefekturze Ehime w południowej Japonii, 25 lutego 2015 r. źródło: Onet
- zbroia - co na swych barkach etos pracy wspiera

- Tonder - Magnat Postowy Nieustający i pracy tytan odpostów

- Radzio (ukryty sprawca)

zbroiowisko jest wdzięczne za wasz sponsoring!
ZAPOTRZEBOWANIA FILMOWE 

Filmy poszukiwane

Lista


Zmysłowa obsesja / Bad Timing (1980)

Dramat, Kostiumowy | 1 godz. 54 min.
produkcja: Indie, Japonia, Niemcy, USA, Wielka Brytania
premiera: 11 września 1996


: Mira Nair

scenariusz : Mira Nair, Helena Kriel

zdjęcia : Declan Quinn

muzyka : Mychael Danna


Indie, XVI wiek. Na dworze królewskim wychowują się dwie dziewczynki: księżniczka Tara i jej pokojówka Maya. Tara pobiera lekcje sztuki miłosnej – Kamasutry od słynnej nauczycielki Rasy Devi. Jest jednak oziębła, nie potrafi okazywać uczuć, ani cieszyć się zmysłami. Maya – przeciwnie. Bardzo podoba się mężczyznom, którzy obsypują ją prezentami. To wzbudza niechęć Tary, która poniża służącą na każdym kroku. Tara ma wyjść za króla Raja Singha. W noc przed ich ślubem Maya bierze odwet na Tarze. Uwodzi króla, który jest nią zafascynowany, ale sprawa wychodzi na jaw i Maya zostaje wygnana z pałacu. Podczas nocy poślubnej król myśli o Mayi, a nie o Tarze. Maya tymczasem wędruje po kraju. Nadworny rzeźbiarz Jai, który pracuje nad rzeźbami przedstawiającymi sceny z Kamasutry chce się nią zaopiekować. Poprzez niego Maya poznaje Rasę Devi i zostaje jej uczennicą. Jai rzeźbi Mayę tworząc swe najlepsze dzieło – kobietę w pozycji kwiatu lotosu. W tej rzeźbie król rozpoznaje Mayę i usiłuje ją odnaleźć.

występują:

Indira Varma . . . . . . . . . Maya
Sarita Choudhury . . . . . . . . . Tara, królowa
Naveen Andrews . . . . . . . . . Król Raj Singh
Ramon Tikaram . . . . . . . . . Jai Kumar
Rekha . . . . . . . . . Rasa Devi, nauczycielka kamasutry
Khalid Tyabji . . . . . . . . . Biki
Arundhati Rao . . . . . . . . . Annabi
Surabhi Bhansali . . . . . . . . . Młoda Maya
Pearl Padamsee . . . . . . . . . Maham Anga
Kusum Haidar . . . . . . . . . Dilki
Harish Patel . . . . . . . . . Lekarz Mani
Ranjit Chowdhry . . . . . . . . . Babu
Achala Sachdev . . . . . . . . . Rupa
Arjun Sajnani . . . . . . . . . Bashir
Avijit Dutt . . . . . . . . . Vazir, główny minister królewski
Anjum Rajabali . . . . . . . . . Madho Singh
Siddharth Anand Kumar . . . . . . . . . Prem
Debi Basu . . . . . . . . . Nauczyciel tańca
Rahul Vohra . . . . . . . . . Królewski posłaniec
Manize Boga . . . . . . . . . Ciotka Laila
Prabeen Singh . . . . . . . . . Praveen
Cinia Jain . . . . . . . . . Begum Para
Urvashi Nair . . . . . . . . . Bogaty przyjaciel
Bhanumathi Rao . . . . . . . . . Stara kobieta
Vasudeo Bhatt . . . . . . . . . Astrolog królewski
Moneeka Misra Tanvir . . . . . . . . . Madame
Mina Sareen . . . . . . . . . Kurtyzana Rasi Davi
Maya Krishna Rao . . . . . . . . . Kurtyzana Rasi Devi
Shyamoli Varma . . . . . . . . . Kurtyzana Rasi Devi
Nandita Mehrota . . . . . . . . . Kurtyzana Rasi Devi
Zoya Akhtar . . . . . . . . . Kurtyzana Rasi Devi
Deepti Datt . . . . . . . . . Kurtyzana Rasi Devi
Piu Dutt . . . . . . . . . Kurtyzana Rasi Devi
Dinaz Stafford . . . . . . . . . Kurtyzana Rasi Devi

... i inni

montaż : Kristina Boden
scenografia : Mark Friedberg
kostiumy : Eduardo Castro
produkcja : Lydia Dean Pilcher, Michiyo Yoshizaki, Mira Nair

studio:
Channel Four Films
NDF International
Pandora Filmproduktion
Na tej witrynie nie ma forów.

Zaloguj się  •  Zarejestruj się

Kto jest online

Jest 8 użytkowników online :: 2 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości (wg danych z ostatnich 5 minut)
Najwięcej użytkowników (108) było online sob wrz 12, 2020 2:33 am

Zarejestrowani użytkownicy: Exabot [Bot], Tonder
Legenda – kolory grup: klasykanin, azraella, caligari, zelig, supernova

Urodziny

Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Statystyki

Liczba postów: 15738 • Liczba tematów: 15400 • Liczba użytkowników: 9128 • Ostatnio zarejestrowany użytkownik: juliaostryga

Dzisiaj jest ndz wrz 27, 2020 10:43 am