Stare niusy
Herr von Jagow.

[b]Zaloty podtatusiałego prezydenta policyi.[/b]

Z stolicy państwa „bojaźni Bożej“ nadchodzą wiadomości wielce pocieszające i budujące. Oto destrukcyjna moda Eulenburgów i Moltków, która tylu naśladowców w najwyższych sferach towarzyskich znalazła, zaczyna powoli wychodzić z użycia. Panowie zaczynają zwracać się z swymi zapałami w kierunku fizyologicznie zupełnie usprawiedliwionym i damy berlińskie powracają do waloru i uznania, jakie w epoce przedeulenburgowskiej niewątpliwie posiadały.

Dowód: Herr von Jagow, podtatusiały prezydent policyi berlińskiej w roli stylowego Don Juana wobec pięknej aktorki berlińskiej.

Pan von Jagow jest z tytułu piastowanego urzędu kierownikiem cenzury teatralnej. Przez jego ręce przechodzą wszystkie sztuki, on dzierży osławiony „czerwony ołówek“, od niego zależy, czy sztuka jaka ujrzy światło kinkietów teatralnych czy nie. Po za tem Jagow, który kazał niemiłosiernie siekać i rąbać spokojną publiczność podczas znanych zajść w Moabicie, cieszy się specyalnymi względami osobistymi swego suwerena Wilhelma - Mowcy. Jednem słowem von Jagow był, a przynajmniej uchodził, za betonowo-stalowy filar bogobojnej moralności, ładu i porządku.

Aż tu nagle bomba pęka. Okazuje się bowiem, że pod urzędowym mundurem von Jagowa bije serce, bardzo czułe na wdzięki niewieście.

W jednym z teatrów berlińskich występuje piękna aktorka pani Durieux, do której von Jagow strzelistym zapłonął afektem, tem niebezpieczniejszym, ile że zacny pan Jagow dźwiga już z górą piąty krzyżyk na swym grzbiecie.

Zaloty jego przez długi czas pozostawały bez realnego efektu, aż tu nagle pan Jagow przypomniał sobie swoją godność cenzora teatralnego. Pani Durieux dostała rolę w pewnej sztuce, która nie przeszła jeszcze przez cenzurę. Pan Jagow był na próbie, na której pani Durieux grała główną bądź co bądź śliską rolę, a po próbie wystosował do niej liścik mniej więcej tej treści, że on, jako cenzor sztukę tę puści, jeżeli p. Durieux przyjmie jego wizytę w swem prywatnem mieszkaniu.

Pech chciał, że p. Durieux, kobieta cnotliwa, pokazała czuły liścik pana Jagowa swemu ślubnemu mężulkowi Cassirerowi, znanemu literatowi i redaktorowi radykalnego tygodnika artystyczno-literackiego „Pan“, wojującego ustawicznie z urzędową moralnością i etyką sfer rządzących. P. Cassiter nie miał nic pilniejszego do roboty, jak zapytać się publicznie w dziennikach p. Jagowa, po co on właściwie chciał złożyć wizytę jego żonie w jej prywatnem mieszkaniu? Ponieważ, rzecz jasna, pan Jagow nie mógł na to zapytanie dać zadawalniającej odpowiedzi, więc wybuchł skandal, nawet na stosunki - berlińskie zgoła niezwykły!

Pisma berlińskie, żywo komentują tę aferę tem bardziej, że w ostatnich dniach wyszło na jaw, iż Jagow przed kilkunastu laty został skazany na karę 14-dniowego aresztu za obrazę urzędnika, którą to karę Wiluś swemu pupilowi jednak darował.
Oto konterfekcik człowieka w Berlinie poczciwego, stojącego na czele tak ważnej dykasteryi, jak policya rządowa.



[i]Ilustrowany Kurier Codzienny nr 53. 5 marca 1911[/i]
Troche humoru
CO? JUŻ WTEDY?
Te dwie gwiazdy nie lubią się wzajemnie, choć udają wielką serdeczność.
— Jak ci się podoba ta suknia? — pyta jedna drugą — otrzymałam ją w prezencie na urodziny, gdy kończyłam 20 lat.
— Co? Już wtedy noszono takie suknie? Nigdybym nie przypuszczała.

Co nowego?
Obrazek


Koty tłoczą się na przystani na wyspie Aoshima w prefekturze Ehime w południowej Japonii, 25 lutego 2015 r. źródło: Onet
Wielkie dzięki i chwała zbroiowiskowym darczyńcom:

- zbroia - bezaplacyjnie: opoka i ostoja
- Radzio (to ten co w ukryciu siedzi... ale - jak widać - śledzi)
- Tonder - Magnat Postowy, i wielkie źródło serialo nośne

zbroiowisko jest wdzięczne za wasz sponsoring!
ZAPOTRZEBOWANIA FILMOWE 

Filmy poszukiwane

Lista


Zmysłowa obsesja / Bad Timing (1980)

Dramat, Kostiumowy | 1 godz. 54 min.
produkcja: Indie, Japonia, Niemcy, USA, Wielka Brytania
premiera: 11 września 1996


: Mira Nair

scenariusz : Mira Nair, Helena Kriel

zdjęcia : Declan Quinn

muzyka : Mychael Danna


Indie, XVI wiek. Na dworze królewskim wychowują się dwie dziewczynki: księżniczka Tara i jej pokojówka Maya. Tara pobiera lekcje sztuki miłosnej – Kamasutry od słynnej nauczycielki Rasy Devi. Jest jednak oziębła, nie potrafi okazywać uczuć, ani cieszyć się zmysłami. Maya – przeciwnie. Bardzo podoba się mężczyznom, którzy obsypują ją prezentami. To wzbudza niechęć Tary, która poniża służącą na każdym kroku. Tara ma wyjść za króla Raja Singha. W noc przed ich ślubem Maya bierze odwet na Tarze. Uwodzi króla, który jest nią zafascynowany, ale sprawa wychodzi na jaw i Maya zostaje wygnana z pałacu. Podczas nocy poślubnej król myśli o Mayi, a nie o Tarze. Maya tymczasem wędruje po kraju. Nadworny rzeźbiarz Jai, który pracuje nad rzeźbami przedstawiającymi sceny z Kamasutry chce się nią zaopiekować. Poprzez niego Maya poznaje Rasę Devi i zostaje jej uczennicą. Jai rzeźbi Mayę tworząc swe najlepsze dzieło – kobietę w pozycji kwiatu lotosu. W tej rzeźbie król rozpoznaje Mayę i usiłuje ją odnaleźć.

występują:

Indira Varma . . . . . . . . . Maya
Sarita Choudhury . . . . . . . . . Tara, królowa
Naveen Andrews . . . . . . . . . Król Raj Singh
Ramon Tikaram . . . . . . . . . Jai Kumar
Rekha . . . . . . . . . Rasa Devi, nauczycielka kamasutry
Khalid Tyabji . . . . . . . . . Biki
Arundhati Rao . . . . . . . . . Annabi
Surabhi Bhansali . . . . . . . . . Młoda Maya
Pearl Padamsee . . . . . . . . . Maham Anga
Kusum Haidar . . . . . . . . . Dilki
Harish Patel . . . . . . . . . Lekarz Mani
Ranjit Chowdhry . . . . . . . . . Babu
Achala Sachdev . . . . . . . . . Rupa
Arjun Sajnani . . . . . . . . . Bashir
Avijit Dutt . . . . . . . . . Vazir, główny minister królewski
Anjum Rajabali . . . . . . . . . Madho Singh
Siddharth Anand Kumar . . . . . . . . . Prem
Debi Basu . . . . . . . . . Nauczyciel tańca
Rahul Vohra . . . . . . . . . Królewski posłaniec
Manize Boga . . . . . . . . . Ciotka Laila
Prabeen Singh . . . . . . . . . Praveen
Cinia Jain . . . . . . . . . Begum Para
Urvashi Nair . . . . . . . . . Bogaty przyjaciel
Bhanumathi Rao . . . . . . . . . Stara kobieta
Vasudeo Bhatt . . . . . . . . . Astrolog królewski
Moneeka Misra Tanvir . . . . . . . . . Madame
Mina Sareen . . . . . . . . . Kurtyzana Rasi Davi
Maya Krishna Rao . . . . . . . . . Kurtyzana Rasi Devi
Shyamoli Varma . . . . . . . . . Kurtyzana Rasi Devi
Nandita Mehrota . . . . . . . . . Kurtyzana Rasi Devi
Zoya Akhtar . . . . . . . . . Kurtyzana Rasi Devi
Deepti Datt . . . . . . . . . Kurtyzana Rasi Devi
Piu Dutt . . . . . . . . . Kurtyzana Rasi Devi
Dinaz Stafford . . . . . . . . . Kurtyzana Rasi Devi

... i inni

montaż : Kristina Boden
scenografia : Mark Friedberg
kostiumy : Eduardo Castro
produkcja : Lydia Dean Pilcher, Michiyo Yoshizaki, Mira Nair

studio:
Channel Four Films
NDF International
Pandora Filmproduktion
Na tej witrynie nie ma forów.

Zaloguj się  •  Zarejestruj się

Kto jest online

Jest 8 użytkowników online :: 2 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości (wg danych z ostatnich 5 minut)
Najwięcej użytkowników (64) było online pn wrz 24, 2018 9:15 pm

Zarejestrowani użytkownicy: Tonder, zbroia
Legenda – kolory grup: klasykanin, azraella, caligari, zelig, supernova

Urodziny

Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Statystyki

Liczba postów: 15042 • Liczba tematów: 14704 • Liczba użytkowników: 9108 • Ostatnio zarejestrowany użytkownik: inkora

Dzisiaj jest sob sty 25, 2020 6:48 pm