Stare niusy
Senzacyjna metamorfoza.

Wygląda to na bajkę, a jednak w zupełności zgodne jest z prawdą.

W jednem z miasteczek dolno-austryackich wychowywali rodzice bardzo troskliwie swoją, jedynaczkę. Kiedy ta osiągnęła już ośmnastą wiosnę, począł starać się o jej rękę pewien młodzian z bogatej familii. Ślub projektowany był na następny karnawał.

Aliści w dniach ostatnich jedynaczka zasłabła. Stroskana o jej zdrowie matka posłała po lekarza.

I oto następuje od tej wizyty senzacyjny zwrot w tej sprawie Jakież wielkie bowiem zdumienie ogarnąć musiało rodziców, gdy im lekarz oświadczył, że jedynaczka nie jest córką, ale... synem. (Nie potrzeba dodawać, że od tej chwili wraz z metamorfozą płciową „jedynaczka“ owa także zmieniła kostyum, na wzór wszystkich mężczyzn.

Rodzice najbardziej są tem stroskani, że będą teraz zmuszeni oglądnąć się dla swego syna za jaką dobrą partyą małżeńską. On bowiem sam nie zdradza w tym kierunku żadnej ochoty i wręcz oświadcza, że nie myśli się żenić.

[i]Ilustrowany Kurier Codzienny nr 56. - z dnia 9 marca 1911 roku[/i]
Troche humoru
MILCZENIE JEST ZŁOTEM

Jeden ze znanych reżyserów amerykańskich ma bardzo gadatliwą małżonkę. Reżyser pokazuje jej willę, którą ma zamiar kupić
- Jak ci się to podoba, kochanie?
- Ależ wspaniała, można oniemieć z zachwytu — odpowiedziała małżonka.
- Well, w takim razie ją kupię — oświadcza mąż.

Co nowego?
Obrazek


Koty tłoczą się na przystani na wyspie Aoshima w prefekturze Ehime w południowej Japonii, 25 lutego 2015 r. źródło: Onet
"Jest czas siania i czas owoców zbierania".
Wynika na to, że teraz trzeba posiać. To znaczy za serwer uiścić i takie tam 'opłaty inne". Więc z wielka niechęcią - bo przymuszona, jak co roku "Beret Proszalny" wystawiam... z prośbą o jakies finansowe wsparcie. Na to owe konto:

Ada Adante
rachunek: 41-11402004-0000340232383493
mBank
Adres: al. Mickiewicza 10 Łódź

... jeśli i co łaska.

-->
ZAPOTRZEBOWANIA FILMOWE 

Filmy poszukiwane

Lista


Jeanne Dielman, Bulwar Handlowy, 1080 Bruksela / Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles (1975)
Dramat / 3 godz. 21 min.
produkcja: Belgia, Francja
premiera: 14 maja 1975


reżyser : Chantal Akerman


scenariusz : Chantal Akerman


zdjęcia : Babette Mangolte



Jeanne Dielman, Bulwar Handlowy, 1080 Bruksela (fr. Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles) – belgijski dramat filmowy z 1975 roku w reżyserii i według scenariusza Chantal Akerman. Tematem filmu są trzy dni z życia gospodyni domowej Jeanne Dielman (Delphine Seyrig), samotnie wychowującej nastoletniego syna Sylvaina (Jean Decorte) i poświęcającej czas codziennej, monotonnej krzątaninie. Dielman, będąc przykładną gospodynią, zarazem podczas nieobecności syna codziennie świadczy usługi seksualne. Wraz z upływem czasu kobieta jednak zdaje sobie sprawę, iż jej życie staje się nieznośne, i po przyjęciu kolejnego klienta morduje go z wyrachowaniem.

Akerman, realizując swoje opus magnum, wzorowała się pod względem stylu filmowego zarówno na ascetycznej twórczości Roberta Bressona, jak i na zdystansowanych względem postaci dziełach Michelangela Antonioniego. Film pozbawiony jest zbliżeń i detali, kamera – ustawiona na wprost postaci, a czas akcji – wydłużony tak, aby ukazać najbardziej drobiazgowe czynności wykonywane przez Dielman. Toteż Jeanne Dielman, jak zauważa Rafał Syska, wymusza na widzu uważne śledzenie wydarzeń, jednocześnie pozwalając bliżej się zidentyfikować z postacią gospodyni.

Jeanne Dielman z miejsca została ogłoszona arcydziełem kinematografii. Marsha Kinder nazwała dzieło Akerman „jednym z najlepszych filmów wykonanych przez kobietę”, który proponuje „radykalnie feministyczne spojrzenie wzbogacające nasz sposób widzenia świata”. R. Patrick Kinsman umieścił Jeanne Dielman wśród sztandarowych dzieł „kontr-kina”. Film Akerman, jakkolwiek zachował naturalizm w przedstawieniu działań głównej bohaterki, miał bowiem wymowę polityczną, gdyż ukazywał narastającą frustrację bohaterki sprowadzonej do dwóch ról – gospodyni oraz prostytutki.
źródło: wikipedia


Występują:

Jan Decorte. . . . . . . . . Sylvain Dielman
Delphine Seyrig . . . . . . . . . Jeanne Dielman
Yves Bical . . . . . . . . . Trzeci klient
Jacques Doniol-Valcroze . . . . . . . . . Drugi klient
Chantal Akerman . . . . . . . . . Sąsiadka (niewymieniona w czołówce)
Henri Storck . . . . . . . . . Pierwszy klient

. . . . i inni
Patricia Canino . . . . . . . . . montaż
Philippe Graff . . . . . . . . . scenografia (dyrektor artystyczny)
Paul Vecchiali . . . . . . . . . produkcja (producent)
Alain Dahan . . . . . . . . . produkcja (producent)
Liliane de Kermadec . . . . . . . . . produkcja (producent)
studio:
Ministère de la Culture Française de Belgique
Paradise Films
Unité Trois
Na tej witrynie nie ma forów.

Zaloguj się  •  Zarejestruj się

Kto jest online

Jest 6 użytkowników online :: 3 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości (wg danych z ostatnich 5 minut)
Najwięcej użytkowników (64) było online pn wrz 24, 2018 9:15 pm

Zarejestrowani użytkownicy: Adante, Heise IT-Markt [Crawler], Tonder
Legenda – kolory grup: klasykanin, azraella, caligari, zelig, supernova

Urodziny

Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Statystyki

Liczba postów: 15587 • Liczba tematów: 15249 • Liczba użytkowników: 9125 • Ostatnio zarejestrowany użytkownik: dzieszek_2007

Dzisiaj jest ndz lip 12, 2020 6:23 pm