Stare niusy
[center][img]http://www.adante.nazwa.pl/zbroiowisko/aobrazki/adante/2201502211529061.jpg[/img][/center]

Samobójstwo z miłości dla kota.
[i](Do ilustracyi tytułowej).[/i]

Samobójstwo z żalu po stracie ukochanej osoby nie należy do rzadkości, odebranie sobie jednak życia po stracie ukochanego zwierzęcia domowego, należy nawet w naszym wieku ogólnej neurastenii bądź co bądź do rzadkości.

Wypadek taki zdarzył się w tych dniach w Petersburgu.

Nauczycielka szkoły ludowej Elżbieta Bielickaja posiadała ulubionego kota, który tak się do swej pani przyzwyczaił, iż spał z nią codziennie w łóżku. Onegdaj kiedy kot wygrzewał się w oknie na słońcu, spostrzegł przelatującego ulicą gołębia i instynktownie rzucił się z okna, by go schwytać, spadł jednak na bruk i roztrzaskał się w oczach nauczycielki, która z żalu po stracie ulubieńca, poszła jego śladem i rzuciła się z okna na trzeciem piętrze na bruk. Desperatkę przewieziono ido szpitala, gdzie zmarła w kilka godzin potem.


[i]Ilustrowany Kurier Codzienny nr 114. 19 maja 1911[/i]
Troche humoru
JAROSZ. AMATOR GĘSI
Lew Ayres ożenił się z młodziutką gwiazdką Lolą Lane. Na to jego przyjaciel Montgomery:
- Jak mogłeś poślubić taką gęś? Ty, jarosz?

Co nowego?
Obrazek


Koty tłoczą się na przystani na wyspie Aoshima w prefekturze Ehime w południowej Japonii, 25 lutego 2015 r. źródło: Onet
- zbroia - co na swych barkach etos pracy wspiera

- Tonder - Magnat Postowy Nieustający i pracy tytan odpostów

- Radzio (ukryty sprawca)

zbroiowisko jest wdzięczne za wasz sponsoring!
ZAPOTRZEBOWANIA FILMOWE 

Filmy poszukiwane

Lista


Jeanne Dielman, Bulwar Handlowy, 1080 Bruksela / Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles (1975)
Dramat / 3 godz. 21 min.
produkcja: Belgia, Francja
premiera: 14 maja 1975


reżyser : Chantal Akerman


scenariusz : Chantal Akerman


zdjęcia : Babette Mangolte



Jeanne Dielman, Bulwar Handlowy, 1080 Bruksela (fr. Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles) – belgijski dramat filmowy z 1975 roku w reżyserii i według scenariusza Chantal Akerman. Tematem filmu są trzy dni z życia gospodyni domowej Jeanne Dielman (Delphine Seyrig), samotnie wychowującej nastoletniego syna Sylvaina (Jean Decorte) i poświęcającej czas codziennej, monotonnej krzątaninie. Dielman, będąc przykładną gospodynią, zarazem podczas nieobecności syna codziennie świadczy usługi seksualne. Wraz z upływem czasu kobieta jednak zdaje sobie sprawę, iż jej życie staje się nieznośne, i po przyjęciu kolejnego klienta morduje go z wyrachowaniem.

Akerman, realizując swoje opus magnum, wzorowała się pod względem stylu filmowego zarówno na ascetycznej twórczości Roberta Bressona, jak i na zdystansowanych względem postaci dziełach Michelangela Antonioniego. Film pozbawiony jest zbliżeń i detali, kamera – ustawiona na wprost postaci, a czas akcji – wydłużony tak, aby ukazać najbardziej drobiazgowe czynności wykonywane przez Dielman. Toteż Jeanne Dielman, jak zauważa Rafał Syska, wymusza na widzu uważne śledzenie wydarzeń, jednocześnie pozwalając bliżej się zidentyfikować z postacią gospodyni.

Jeanne Dielman z miejsca została ogłoszona arcydziełem kinematografii. Marsha Kinder nazwała dzieło Akerman „jednym z najlepszych filmów wykonanych przez kobietę”, który proponuje „radykalnie feministyczne spojrzenie wzbogacające nasz sposób widzenia świata”. R. Patrick Kinsman umieścił Jeanne Dielman wśród sztandarowych dzieł „kontr-kina”. Film Akerman, jakkolwiek zachował naturalizm w przedstawieniu działań głównej bohaterki, miał bowiem wymowę polityczną, gdyż ukazywał narastającą frustrację bohaterki sprowadzonej do dwóch ról – gospodyni oraz prostytutki.
źródło: wikipedia


Występują:

Jan Decorte. . . . . . . . . Sylvain Dielman
Delphine Seyrig . . . . . . . . . Jeanne Dielman
Yves Bical . . . . . . . . . Trzeci klient
Jacques Doniol-Valcroze . . . . . . . . . Drugi klient
Chantal Akerman . . . . . . . . . Sąsiadka (niewymieniona w czołówce)
Henri Storck . . . . . . . . . Pierwszy klient

. . . . i inni
Patricia Canino . . . . . . . . . montaż
Philippe Graff . . . . . . . . . scenografia (dyrektor artystyczny)
Paul Vecchiali . . . . . . . . . produkcja (producent)
Alain Dahan . . . . . . . . . produkcja (producent)
Liliane de Kermadec . . . . . . . . . produkcja (producent)
studio:
Ministère de la Culture Française de Belgique
Paradise Films
Unité Trois
Na tej witrynie nie ma forów.

Zaloguj się  •  Zarejestruj się

Kto jest online

Jest 5 użytkowników online :: 2 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości (wg danych z ostatnich 5 minut)
Najwięcej użytkowników (108) było online sob wrz 12, 2020 2:33 am

Zarejestrowani użytkownicy: Exabot [Bot], Tonder
Legenda – kolory grup: klasykanin, azraella, caligari, zelig, supernova

Urodziny

Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Statystyki

Liczba postów: 15738 • Liczba tematów: 15400 • Liczba użytkowników: 9128 • Ostatnio zarejestrowany użytkownik: juliaostryga

Dzisiaj jest ndz wrz 27, 2020 9:25 am