Stare niusy
Syn marnotrawny. Elegancki, młody, lubiący się bawić panicz. Matka, kochająca nad życie jedynaka, słaba dla niego do ostatnich granic, prawie bez silniejszego słowa protestu płaci pozaciągane przez syna długi. A długi te rosną z dnia na dzień, zwłaszcza, że paniczowi ułatwia kredyt pewien lichwiarz, wiedząc, że pieniądz ten doskonale lokuje. Ba, aby ofiarę silniej ze sobą skuć, podsuwa mu swą piękną córkę... Młodzi pokochali się. Na prośby panicza zdecydowała się Stella odwiedzić go w mieszkaniu w czasie nieobecności pani domu. Na nieszczęście, właśnie w chwili, gdy młodzi, rozkochani w sobie bez miary, snują złotą przędzę marzeń miłosnych, wchodzi niespodzianie matka. W czasie gwałtownej sceny syn opuszcza matkę i w towarzystwie kochanki wychodzi, aby już więcej nie wrócić...

Młodzi zamieszkali razem; pierwsze miesiące upływały spokojnie, później jednak poczęła troska zaglądać do ich gniazdka, zwłaszcza, iż lichwiarz począł coraz więcej skąpić i coraz natrętniej upominać się o zwrot wypożyczonych sum. W końcu postawił ultimatum albo zaskarży kwotę dłużną a nadto rozkaże córce powrócić do domu, albo otrzyma od panicza weksel z podpisem matki.

Panicz, w obawie utraty ukochanej, idzie
do matki, prosząc o ratunek. Matka wobec tego, iż syn nie chce zerwać z kochanką, nie przebacza mu, ale ofiarowuje pewną kwotę, aby go wyrwać z rąk lichwiarza. Syn kochający szczerze Stellę, nie przyjmuje, dotknięty w dumie, pomocy matki, wychodzi bez słowa pożegnania a po powrocie do domu po krótkiej walce podpisuje weksel, fałszując na nim podpis matki. Lichwiarz przyjął weksel ten bez słowa protestu.

Po miesiącu nadszedł termin płatności całego długu; wierzyciel ani słyszeć chciał o zwłoce.

Panicz znalazł się w położeniu bez wyjścia! Po długiej walce, decyduje się na krok rozpaczliwy wkrada się w dom matki, odbija zamek biurka i sięga po ułożone tamże banknoty. W ostatniej jednak chwili dobry poryw i uczciwość zwciężyły. Zwraca zebrane pieniądze i chce odejść, nie wiedząc, że matka zbudzona szmerem, jest świadkiem całego zajścia. Równocześnie prawie wkracza i policya, którą stróż domu uwiadomił, że ktoś zakradł się do kamienicy.

Matka ratuje syna. ujęta jego walką wewnętrzną i zwycięstwem. Oddala obecnych a sama otwiera ramiona marnotrawnemu synowi...

Tymczasem Stella, zaniepokojona długą nieobecnością ukochanego, spieszy do ojca-lichwiarza, podstępem wydziera mu fałszywy weksel i rzuca go w płonący kominek. Lichwiarz, na widok zniweczonych swych planów pada rażony apopleksyą...

W chwilę później przybywa panicz w towarzystwie matki, która wzruszona miłością młodych dzieli ich swem błogosławieństwem...

Oto treść przepysznego filmu z obecnego programu "Cyrku Edison", którego długość wynosi 1200 m. a czas reprodukcyi 1 godz. 17 minut. Zdjęcie jedno z najładniejszych, jakie dotychczas widziano w Krakowie.

Ilustrowany Kurier Codzienny nr 95. - z dnia 26 kwiecień 1911 roku
Troche humoru
MIEĆ SZCZĘŚCIE
Dwaj podrzędni aktorzy, siedząc w cukierni przy półczanej, skarżą się na ciężkie czasy i marne gaże.
- Ma być tak, to już lepiej, żeby się człowiek wcale nie urodził — wzdycha jeden.
- Tak — mówi drugi — ale takie szczęście to ma może jeden na 1000.

Co nowego?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
ZAPOTRZEBOWANIA FILMOWE 

Filmy poszukiwane

Lista


Promienni chłopcy / The Sunshine Boys (1975)


Komedia
produkcja: USA
premiera: 6 listopada 1975


reżyseria: Herbert Ross

scenariusz: Neil Simon
muzyka: Irwin Fisch

zdjęcia: David M. Walsh


[...]Film o dwóch zwaśnionych byłych artystach rewiowych (George Burns i Walter Matthau), którzy niechętnie zgadzają się zakopać topór wojenny, by ponownie wystąpić w telewizyjnym show. Rolę, którą początkowo otrzymał Jack Benny, ostatecznie powierzono George'owi Burnsowi. Była to jego pierwsza poważna rola od czasu "Honolulu" z 1939 roku. To dzięki niej wywalczył sobie statuetkę Oscara dla najlepszego aktora drugoplanowego, stając się jednocześnie najstarszym aktorem wyróżnionym nominacją w tej kategorii.





występują:

F. Murray Abraham [/i] . . . . . . . . . [b] Mechanik [/i]
[b]Richard Benjamin [/i] . . . . . . . . . [b] Ben Clark [/i]
[b]Walter Matthau [/i] . . . . . . . . . [b]Willy Clark[/i]
[b]Howard Hesseman [/i] . . . . . . . . . [b] Pan Walsh, reżyser reklamy [/i]
[b]Santos Morales [/i] . . . . . . . . . [b]Recepcjonista [/i]
[b]Carol Arthur [/i] . . . . . . . . . [b]Pani Doris Green, córka Ala [/i]
[b]Rosetta LeNoire [/i] . . . . . . . . . [b]Odessa, pielęgniarka Willy'ego [/i]
[b]Milt Kogan [/i] . . . . . . . . . [b]Lekarz[/i]

... i inni


studio:
[b] Metro-Goldwyn-Mayer (MGM)
Rastar Productions
Na tej witrynie nie ma forów.

Zaloguj się  •  Zarejestruj się

Kto jest online

Jest 3 użytkowników online :: 2 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość (wg danych z ostatnich 5 minut)
Najwięcej użytkowników (64) było online pn wrz 24, 2018 9:15 pm

Zarejestrowani użytkownicy: Adante, Tonder
Legenda – kolory grup: klasykanin, azraella, caligari, zelig, supernova

Urodziny

Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Statystyki

Liczba postów: 13228 • Liczba tematów: 12893 • Liczba użytkowników: 9074 • Ostatnio zarejestrowany użytkownik: buncia88

Dzisiaj jest śr lis 14, 2018 4:42 pm