Stare niusy
Rzymska czarownica.

W opuszczonej, biednej uliczce starego Rzymu, utrzymywało młode małżeństwo
austeryę, która się jednak bardzo słabo opłacała, tak iż dzielny Raffaelo dobrze musiał się nieraz nabiedzić, aby związać koniec z końcem.

Do nielicznych stałych gości austeryi należała między innymi pewna staruszka, trudniąca się przepowiadaniem przyszłości i wróżbą z kart. Nie zawsze wesołe miny młodych gospodarstwa nie uszły uwagi staruszki: zapytawszy raz o przyczynę, dowiedziała się o przykrem ich położeniu materyalnem. Jako bezpośredni powód niepowodzenia podał przekleństwo ciążące od lat wielu nad austeryję i nieszczęście jakie przynosi za sobą... kucharka.

Z porady staruszki oddalono służącą natychmiast, mimo to jednak ani jeden więcej gość nie przybył, a bieda pozostała jak dawniej.

Wobec tego staruszka postanowiła użyć najsilniejszych środków, jakie miała do dyspozycyi. Na zakupno potrzebnych do czarów ziół wyłudziła od naiwnego i zabobonnego jak każdy Włoch Raffaela znaczną — jak na niego — kwotę 40 lirów.

Od tego czasu chociaż dnie całe spędzała staruszka w austeryi na gusłach i tajemniczych czarach przekleństwo ciążące na domu nie znikało. Wówczas zawezwała pomocy ducha dawno już zmarłego wuja gospodarza. Po licznych przygotowaniach, po wielu zaklęciach i obrządkach zjawił się rzeczywiście duch zmarłego, który oświadczył przez usta staruszki, że jeżeli usunie skarb zakopany zniknie przekleństwo ciążące nad niem dotychczas.

Na prośby Raffaela podjęła się staruszka i tej przysługi, kazawszy sobie jednak poprzednio dobrze za nią zapłacić.

O północy z czwartku na piątek — gdyż ta jedynie noc nadawała się wedle przepisów magii do tego rodzaju obrzędów — zebrało się kilka osób z najbliższego otoczenia gospodarzy poza bramą miejską, i pod wodzą dziwacznie w tym celu przystrojonej baby rozpoczęto na los szczęścia poszukiwanie skarbu.

Do świtu, zmęczeni nad wyraz kręcili się wszyscy po okolicy, rozumie się bez rezultatu.

Rano, gdy wrócili wszyscy pomęczeni do domu, staruszka wystąpiła z projektem, aby poszukiwania te raz jeszcze ponowić. Naiwny Raffaelo zgodził się na to łatwowiernie i obiecał łożyć na dalsze koszta, lecz przypadkiem dowiedziała się o tym władza i przytrzymawszy pomysłową oszustkę osadziła ją w więzieniu, skąd przed sądem odpowiadać będzie za zbrodnie oszustwa.

A Raffaelo?

Dziwna rzecz! Mimo, iż skarbu nie znaleziono, klątwa, ciążąca nad austeryję jego znikła zupełnie. Oto od rana do nocy pełno w niej gości, którzy cisną się by... drwić sobie z naiwnego gospodarza.



Ilustrowany Kurier Codzienny nr 75. - z dnia 1 kwietnia 1911 roku
Troche humoru
FILM LOTNICZY

— Oto spadochron — mówi reżyser do bohatera — na dany sygnał, skacze pan w dół, pociąga pan za ten oto sznureczek i spadochron otwiera się...

— A jeśli nie otworzy się? — pyta bohater, nieco skwaszony.

— To odnieś mi go pan z powrotem, a ja postaram się o inny.

Co nowego?
Obrazek
ZAPOTRZEBOWANIA FILMOWE 

Filmy poszukiwane

Lista


Opera za trzy grosze / Mack the Knife (1989)
Komedia, Kryminał, Musical/ 2 godz.
produkcja: Holandia, USA, Węgry
premiera: listopad 1989


reżyseria: Menahem Golan

scenariusz: Menahem Golan

zdjęcia: Elemér Ragályi
muzyka Kurt Weill

XIX-wieczny Londyn. Na ulicach obskurnej dzielnicy miasta pełno jest rzezimieszków, przestępców i drobnych naciągaczy. Ich przywódcą jest legendarny łotr zwany Mackiem Majchrem (Raul Julia). Zbliża się dzień koronacji królowej. Sklepikarz Jonathan Peachum (Richard Harris) organizuje grupę złodziei, którzy w przebraniu żebraków mają zbierać pieniądze. Tymczasem jego córka Polly w tajemnicy przed rodziną bierze ślub z Mackiem... Największym walorem ekranizacji dzieła Bertolta Brechta i Kurta Weilla są wspaniałe układy choreograficzne.

Musical zrealizowany na podstawie dzieła napisanego w 1928 roku przez Bertolta Brechta i Kurta Weilla. Akcja została osadzona w realiach XIX-wiecznego Londynu. Na ulicach obskurnej dzielnicy miasta aż roi się od rzezimieszków, drobnych naciągaczy, złodziei, zorganizowanych band, napadających na uczciwych obywateli. Największym w mieście łotrem i najgorętszym kochankiem, o którym krążą legendy, jest sławny MacHeath, nazywany Mackiem Majchrem. Zbliża się dzień koronacji królowej. W Londynie panuje wielkie poruszenie.

występują:

Richard Harris . . . . . . . . . . Pan Peachum
Clive Revill . . . . . . . . . . Money Matthew
Raúl Juliá . . . . . . . . . . MacHeath
Julie T. Wallace . . . . . . . . . . Namawiająca kobieta
Roger Daltrey . . . . . . . . . . Śpiewak uliczny
Julia Migenes . . . . . . . . . . Jenny Diver
Clive Mantle . . . . . . . . . . Johnny Ladder
Rachel Robertson . . . . . . . . . . Polly Peachum
Erin Donovan . . . . . . . . . . Lucy Brown
Miranda Garrison . . . . . . . . . . Esmeralda
Chrissie Kendall . . . . . . . . . . Betty
Elizabeth Seal . . . . . . . . . . Molly
Louise Plowright . . . . . . . . . . Dolly
ulie Walters . . . . . . . . . . Pani Peachum
Bill Nighy . . . . . . . . . . Tiger Brown
Mark Northover . . . . . . . . . . Jimmy Jewels
Roy Holder . . . . . . . . . . Wally, beksa
Russell Gold . . . . . . . . . . Hookfinger Jake
John Woodnutt . . . . . . . . . . Wielebny Kimball

... i inni
montaż: Alain Jakubowicz
dźwięk: Patrick Cyccone Jr.
scenografia: John Graysmark, Tivadar Bertalan, Miklós Hajdu
kostiumy: John Bloomfield
studio:
21st Century Film Corporation
Golan-Globus Productions
źródło: filmweb
Na tej witrynie nie ma forów.

Zaloguj się  •  Zarejestruj się

Kto jest online

Jest 3 użytkowników online :: 2 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość (wg danych z ostatnich 5 minut)
Najwięcej użytkowników (23) było online pn paź 16, 2017 12:52 pm

Zarejestrowani użytkownicy: Exabot [Bot], Heise IT-Markt [Crawler]
Legenda – kolory grup: klasykanin, azraella, caligari, zelig, supernova

Urodziny

Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Statystyki

Liczba postów: 12449 • Liczba tematów: 12115 • Liczba użytkowników: 9070 • Ostatnio zarejestrowany użytkownik: kolemok1

Dzisiaj jest wt maja 22, 2018 3:46 pm