Stare niusy
Senzacyjna metamorfoza.

Wygląda to na bajkę, a jednak w zupełności zgodne jest z prawdą.

W jednem z miasteczek dolno-austryackich wychowywali rodzice bardzo troskliwie swoją, jedynaczkę. Kiedy ta osiągnęła już ośmnastą wiosnę, począł starać się o jej rękę pewien młodzian z bogatej familii. Ślub projektowany był na następny karnawał.

Aliści w dniach ostatnich jedynaczka zasłabła. Stroskana o jej zdrowie matka posłała po lekarza.

I oto następuje od tej wizyty senzacyjny zwrot w tej sprawie Jakież wielkie bowiem zdumienie ogarnąć musiało rodziców, gdy im lekarz oświadczył, że jedynaczka nie jest córką, ale... synem. (Nie potrzeba dodawać, że od tej chwili wraz z metamorfozą płciową „jedynaczka“ owa także zmieniła kostyum, na wzór wszystkich mężczyzn.

Rodzice najbardziej są tem stroskani, że będą teraz zmuszeni oglądnąć się dla swego syna za jaką dobrą partyą małżeńską. On bowiem sam nie zdradza w tym kierunku żadnej ochoty i wręcz oświadcza, że nie myśli się żenić.

[i]Ilustrowany Kurier Codzienny nr 56. - z dnia 9 marca 1911 roku[/i]
Troche humoru
TO MA BYĆ BRODA?
Cecll B. DeMille, zwany „królem reżyserów filmowych", uchodzi za wyrocznię w swoim fachu. A jednak i on myli sic niekiedy. Robiąc przegląd statystów podczas nakręcania „Wypraw Krzyżowych", De Mille zaklął i wskazując na brodatego rycerza rzekł do charakterÿzatora:
Cóż to za partacka robota! To ma być broda? Wyrzuć pan ten wiecheć...
I szarpnął rycerza za wiecheć... który jednak okazał się prawdziwą brodą!

Co nowego?
Obrazek


Koty tłoczą się na przystani na wyspie Aoshima w prefekturze Ehime w południowej Japonii, 25 lutego 2015 r. źródło: Onet
Wielkie dzięki i chwała zbroiowiskowym darczyńcom:

- zbroia - bezaplacyjnie: opoka i ostoja
- Radzio (to ten co w ukryciu siedzi... ale - jak widać - śledzi)
- Tonder - Magnat Postowy, i wielkie źródło serialo nośne

zbroiowisko jest wdzięczne za wasz sponsoring!
ZAPOTRZEBOWANIA FILMOWE 

Filmy poszukiwane

Lista


The Nightingale (2018)
Dramat/ 2 godz. 16 min.
produkcja: Australia
premiera: 6 września 2018


scenariusz i reżyseria: Jennifer Kent


zdjęcia: Radosław Ładczuk

muzyka: Jed Kurzel

"The Nightingale" miał swoją premierę w 2018 roku na festiwalu filmowym w Wenecji. Kent zdobyła nagrodę specjalną jury jako jedyna kobieta reżyserka w gronie twórców filmów z konkursu głównego. - Film Kent to z jednej strony trzymająca za gardło do ostatniej sceny opowieść o samotnej mścicielce wymierzającej sprawiedliwość niczego niespodziewającym się oprawcom. (...) Porusza jednak przede wszystkim jako bolesna reinterpretacja historii Australii – reżyserka kieruje kamerę w stronę ofiar kolonializmu i w symboliczny sposób oddaje głos rdzennym mieszkańcom kontynentu i ciemiężonym mniejszościom.

. . .

fragent recenzji Piotra Czerkawskiego/ źródło: filmweb:

...Podjęty przez Kent wątek sojuszu dwojga żądnych krwi outsiderów odsyła, rzecz jasna, do kina Quentina Tarantino. W przeciwieństwie do znakomitego kolegi po fachu, australijska reżyserka twardo stąpa jednak po ziemi i nie próbuje pokusić się o stylistyczne szarże. Nie oznacza to wcale, że "The Nightingale" można uznać za kino stylu zerowego. O tym, że twórcy potrafią zrobić użytek z filmowej formy, świadczą świetne zdjęcia Radosława Ładczuka, który współpracował z Kent już przy jej debiutanckim "The Babadook". Choć w pierwszych scenach filmu dominuje w nim klaustrofobiczna estetyka, z biegiem czasu plany stają się coraz szersze. Zabieg ten nie tylko wygląda efektownie, lecz także doskonale koresponduje z procesem nabywania przez bohaterkę samoświadomości.

Sama wrażliwość na język kina to za mało, żeby docenić złożoność "The Nightingale". W pełnym zrozumieniu dzieła Kent pomaga, oczywiście, choćby szczątkowa znajomość historii Australii. Nie przez przypadek zdjęcia do filmu powstawały akurat na Tasmanii, będącej w dziewiętnastym wieku kolonią karną dla kobiet, które – w ten czy inny sposób – naraziły się Imperium Brytyjskiemu. Powrót filmowców w to miejsce po niemal dwustu latach stanowi okazję, by – z pomocą Claire – dokonać symbolicznego naprawienia błędów epoki. Trzeba przyznać, że bohaterka zabiera się za swoją misję ze sporym zapałem. Gdy po raz pierwszy ma okazję użycia przemocy, wygląda jak kapłanka dokonująca rytualnego mordu. Kto właściwie staje się jego ofiarą – zdegenerowane indywidua, przedstawiciele opresyjnego patriarchatu, podporządkowujący sobie mniej rozwinięty kraje imperialiści? A może wszyscy, którzy kiedykolwiek wykorzystali swą pozycję, by poniżyć zależne od nich jednostki?...


Występują:

Sam Claflin . . . . . . . . . Hawkins
Aisling Franciosi . . . . . . . . . Clare
Damon Herriman . . . . . . . . . Ruse
Charlie Shotwell . . . . . . . . . Eddie
Ewen Leslie . . . . . . . . . Goodwin
Harry Greenwood . . . . . . . . . Jago
Matthew Sunderland . . . . . . . . . Davey
Baykali Ganambarr . . . . . . . . . Billy
Magnolia Maymuru . . . . . . . . . Lowanna
Michael Sheasby . . . . . . . . . Aidan
Luke Carroll . . . . . . . . . Archie
Claire Jones . . . . . . . . . Harriet

. . . . i inni
studio:
Bron Studios
Causeway Films
FilmNation Entertainment
źródło: filmweb
Na tej witrynie nie ma forów.

Zaloguj się  •  Zarejestruj się

Kto jest online

Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości (wg danych z ostatnich 5 minut)
Najwięcej użytkowników (64) było online pn wrz 24, 2018 9:15 pm

Zarejestrowani użytkownicy: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika
Legenda – kolory grup: klasykanin, azraella, caligari, zelig, supernova

Urodziny

Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Statystyki

Liczba postów: 15045 • Liczba tematów: 14707 • Liczba użytkowników: 9108 • Ostatnio zarejestrowany użytkownik: inkora

Dzisiaj jest wt sty 28, 2020 8:28 am