Stare niusy
Źle połączone.
[b]Nagły atak szału telefonistki.[/b]
[right][i]Nowy Jork w styczniu.[/i][/right]

Telefonistka centrali telefonicznej w Nowym Jorku miss Daisy Florence 17 letnia dziewczyna, cierpiąc na rozstrój nerwowy otrzymała kilkotygoduiowy urlop, po upływie którego objęła służbę na nowo.

Nagle wczoraj, około południa poczęła zdradzać wielkie zdenerwowanie: fałszywie łączyła zgłaszających się, a nawet sama zgłaszała się do różnych numerów, wdając się w dłuższe rozmowy. I tak do dyrekcyi policyi przesłała wiadomość o przybyciu do miasta niebezpiecznej bandy opryszków, którzy planują włamanie do jednej z większych instytucyi bankowych, skutkiem czego zarządzono nadzwyczajne środki ostrożności w banku a nawet aresztowano kilka zupełnie niewinnych osób.

Następnie pozamawiała liczne pojazdy i właścicieli dorożek i automobilów, wielu mężom przesłała anonimowe uwiadomienia o rzekomej niewierności ich żon. W kilkudziesięciu sklepach i przedsiębiorstwach handlowych poczyniła wielkie obstalunki i zamówienia.

Największe szkody poczyniła w sferach bankierskich, podała im bowiem fałszywe cyfry kursów zagranicznych giełd.

Po trzech prawie godzinach zoryentowano się w sytuacyi i zarządzono usunięcie chorej od aparatów i przewiezienie jej do sanatoryum.
[i]Ilustrowany Kurier Codzienny nr 21. - z dnia 26 styczeń 1913 roku[/i]
Troche humoru
NIEBEZPIECZNE LISTY MIŁOSNE
W Ameryce, jak wiadomo, wystarczy kobiecie okazać przed sądem list miłosny byłego wielbiciela, żeby zdobyć odszkodowanie za „złamane serce".
To też pewien gwiazdor, znany z powodzenia u kobiet i nauczony bolesnem doświadczeniem, pisze do kobiet zawsze w ten sposób:
„Drogi mój kociaku i wy, panowie przysięgli..."

Co nowego?
Obrazek
Wielkie dzięki i chwała zbroiowiskowym darczyńcom:

- zbroia - bezaplacyjnie: opoka i ostoja
- Radzio (to ten co w ukryciu siedzi... ale - jak widać - śledzi)
- Tonder - Magnat Postowy, i wielkie źródło serialo nośne

zbroiowisko jest wdzięczne za wasz sponsoring!
ZAPOTRZEBOWANIA FILMOWE 

Filmy poszukiwane

Lista


The Nightingale (2018)
Dramat/ 2 godz. 16 min.
produkcja: Australia
premiera: 6 września 2018


scenariusz i reżyseria: Jennifer Kent


zdjęcia: Radosław Ładczuk

muzyka: Jed Kurzel

"The Nightingale" miał swoją premierę w 2018 roku na festiwalu filmowym w Wenecji. Kent zdobyła nagrodę specjalną jury jako jedyna kobieta reżyserka w gronie twórców filmów z konkursu głównego. - Film Kent to z jednej strony trzymająca za gardło do ostatniej sceny opowieść o samotnej mścicielce wymierzającej sprawiedliwość niczego niespodziewającym się oprawcom. (...) Porusza jednak przede wszystkim jako bolesna reinterpretacja historii Australii – reżyserka kieruje kamerę w stronę ofiar kolonializmu i w symboliczny sposób oddaje głos rdzennym mieszkańcom kontynentu i ciemiężonym mniejszościom.

. . .

fragent recenzji Piotra Czerkawskiego/ źródło: filmweb:

...Podjęty przez Kent wątek sojuszu dwojga żądnych krwi outsiderów odsyła, rzecz jasna, do kina Quentina Tarantino. W przeciwieństwie do znakomitego kolegi po fachu, australijska reżyserka twardo stąpa jednak po ziemi i nie próbuje pokusić się o stylistyczne szarże. Nie oznacza to wcale, że "The Nightingale" można uznać za kino stylu zerowego. O tym, że twórcy potrafią zrobić użytek z filmowej formy, świadczą świetne zdjęcia Radosława Ładczuka, który współpracował z Kent już przy jej debiutanckim "The Babadook". Choć w pierwszych scenach filmu dominuje w nim klaustrofobiczna estetyka, z biegiem czasu plany stają się coraz szersze. Zabieg ten nie tylko wygląda efektownie, lecz także doskonale koresponduje z procesem nabywania przez bohaterkę samoświadomości.

Sama wrażliwość na język kina to za mało, żeby docenić złożoność "The Nightingale". W pełnym zrozumieniu dzieła Kent pomaga, oczywiście, choćby szczątkowa znajomość historii Australii. Nie przez przypadek zdjęcia do filmu powstawały akurat na Tasmanii, będącej w dziewiętnastym wieku kolonią karną dla kobiet, które – w ten czy inny sposób – naraziły się Imperium Brytyjskiemu. Powrót filmowców w to miejsce po niemal dwustu latach stanowi okazję, by – z pomocą Claire – dokonać symbolicznego naprawienia błędów epoki. Trzeba przyznać, że bohaterka zabiera się za swoją misję ze sporym zapałem. Gdy po raz pierwszy ma okazję użycia przemocy, wygląda jak kapłanka dokonująca rytualnego mordu. Kto właściwie staje się jego ofiarą – zdegenerowane indywidua, przedstawiciele opresyjnego patriarchatu, podporządkowujący sobie mniej rozwinięty kraje imperialiści? A może wszyscy, którzy kiedykolwiek wykorzystali swą pozycję, by poniżyć zależne od nich jednostki?...


Występują:

Sam Claflin . . . . . . . . . Hawkins
Aisling Franciosi . . . . . . . . . Clare
Damon Herriman . . . . . . . . . Ruse
Charlie Shotwell . . . . . . . . . Eddie
Ewen Leslie . . . . . . . . . Goodwin
Harry Greenwood . . . . . . . . . Jago
Matthew Sunderland . . . . . . . . . Davey
Baykali Ganambarr . . . . . . . . . Billy
Magnolia Maymuru . . . . . . . . . Lowanna
Michael Sheasby . . . . . . . . . Aidan
Luke Carroll . . . . . . . . . Archie
Claire Jones . . . . . . . . . Harriet

. . . . i inni
studio:
Bron Studios
Causeway Films
FilmNation Entertainment
źródło: filmweb
Na tej witrynie nie ma forów.

Zaloguj się  •  Zarejestruj się

Kto jest online

Jest 9 użytkowników online :: 2 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 7 gości (wg danych z ostatnich 5 minut)
Najwięcej użytkowników (64) było online pn wrz 24, 2018 9:15 pm

Zarejestrowani użytkownicy: Adante, Tonder
Legenda – kolory grup: klasykanin, azraella, caligari, zelig, supernova

Urodziny

Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Statystyki

Liczba postów: 14553 • Liczba tematów: 14216 • Liczba użytkowników: 9095 • Ostatnio zarejestrowany użytkownik: AdalbertW

Dzisiaj jest śr wrz 18, 2019 1:08 am