Stare niusy
Kapryśna księżniczka,

Londyn, 22 maja.


Jedna z najbardziej lubianych i popularnych księżniczek angielskich jest Patrycya Caunaught, ukochana siostrzenica Edwarda VII. Trudno sobie wyobrazić istotę lepiej obdarzoną od losu. Młoda księżniczka jest ładna, bogata, pochodzi z królewskiej rodziny, posiada wiele wdzięku i wesołego dowcipu. Nic też dziwnego, że rodzina i całe otoczenie rozpieściło i zepsuło trochę uroczą dziewczynę. Księżniczka Patrycja jest bardzo kapryśna, po kolei odrzucała najlepsze partye świata:

- króla Alfonsa hiszpańskiego, dlatego, że nie pochodzi z dosyć starożytnego rodu,

- króla Manuela portugalskiego z powodu jego złego charakteru,

- następcę tronu niemieckiego z powodu zbyt wielkiego zamiłowania tego księcia do flirtu,

- księcia Eitel-Fritz, drugiego syna Wilhelma, bo jest za gruby,

- księcia Saks-Koburg-Gotha, bo jest zniewieściały,

- księcia Krzysztofa greckiego dlatego, że nie jest dobrym żołnierzem,

- książę Gustaw duński jest za bliskim jej kuzynem,

- książę Wilhelm szwedzki jest za szczupły i bez temperamentu.

Ilustrowany Kuryer Codzienny, nr 117 z 24 maja 1912
Troche humoru
DOWCIP NIE DO DAROWANIA

Przemiły Rene Lefevre, znany z filmów francuskich, był studentem medycyny. Pewnego razu, podczas bardzo nudnego wykładu, profesor nagle rzucił pytanie:
— Jaka choroba najbardziej nam zagraża?
Na to odezwał się z tylnych ław Rene Lefevre:
— śpiączka, panie profesorze!

Audytorjum gruchnęło śmiechem, a Rene musiał porzucić medycynę.
I został aktorem. Tem lepiej...

Co nowego?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
ZAPOTRZEBOWANIA FILMOWE 

Filmy poszukiwane

Lista


Orfeusz / Orphée (1950)


Dramat, Fantasy, Romans
produkcja: Francja
premiera: 1 marca 1950


scenariusz i reżyseria: Jean Cocteau



muzyka: Georges Auric

zdjęcia: Nicolas Hayer


Film jest uwspółcześnioną, autorską wersją greckiego mitu, opartą na wcześniejszej sztuce reżysera. Orfeusz jest tu wziętym francuskim poetą, który spotyka na swej drodze Śmierć w postaci wytwornej, tajemniczej Księżniczki. Zafascynowany nią, zaniedbuje swą kochającą i wierną żonę, Eurydykę. Zderzenie współczesnych rekwizytów z mitem o greckim bohaterze nadaje filmowi tajemniczy, poetycki klimat. Orfeusz jest jednym z najlepszych przykładów wykorzystania techniki filmowej do przełożenia na język obrazów świata wyobraźni, jest kolejną wypowiedzią Cocteau na temat osobistych przeżyć i własnego przeznaczenia jako artysty. [Filmoteka Narodowa




występują:

Jean Marais . . . . . . . . Orfeusz
François Périer . . . . . . . . Heurtebise
María Casares . . . . . . . . Księżniczka
Marie Déa . . . . . . . . Eurydyka
Juliette Gréco . . . . . . . . Aglaonice
René Worms . . . . . . . . Sędzia
Raymond Faure
Jacques Varennes . . . . . . . . Pierwszy Sędzia

... i inni


studio:
Andre Paulve Film
Films du Palais Royal

źródło: filmweb
Na tej witrynie nie ma forów.

Zaloguj się  •  Zarejestruj się

Kto jest online

Jest 2 użytkowników online :: 1 zarejestrowany, 0 ukrytych i 1 gość (wg danych z ostatnich 5 minut)
Najwięcej użytkowników (23) było online pn paź 16, 2017 12:52 pm

Zarejestrowani użytkownicy: Tonder
Legenda – kolory grup: klasykanin, azraella, caligari, zelig, supernova

Urodziny

Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Statystyki

Liczba postów: 12767 • Liczba tematów: 12433 • Liczba użytkowników: 9074 • Ostatnio zarejestrowany użytkownik: ksmksm

Dzisiaj jest sob sie 18, 2018 8:54 am