Stare niusy
Krwawa gonitwa.

Do szynku przy placu Wolnica wstąpił wczoraj wieczorem „na rozgrzywkę“ woźnica nieznanego nazwiska, pozostawiając konie bez dozoru na ulicy.

Przejeżdżający ulicą policyant konny przywołał woźnicę z szynku i zwrócił mu uwagę na niebezpieczeństwo, jakie może wyniknąć skutkiem spłoszenia się koni. Woźnica zamiast odpowiedzi zwymyślał policyanta, a następnie, wsiadłszy na wóz, podciął konie i zaczął uciekać

W pogoń za mm puścił się na ognistym rumaku żołnierz policyjny Szalona gonitwa trwała już dłuższą chwilę, gdy w pobliżu cyrku „Edison“ zjawił się policyant pieszy i zastąpił drogę woźnicy. Podpity parobek skręcił w bok, a kiedy policyant wyciągnął szablę, zaczął go niemiłosiernie okładać batem.

Nie pomogły zjednoczone wysiłki policyi pieszej i konnej — woźnicy nie ujęto, gdyż uciekł poza rogatkę rakowicką. Zmęczeni i wyczerpani żołnierze powrócili do miasta i złożyli w dyrekcyi policji raport o całem zajściu

Ilustrowany Kurier Codzienny nr 39. 17 luty 1911
Troche humoru
SAWAN KUPUJE KAPELUSZ
— Chciałbym nabyć kapelusz—mówi z wdziękiem Zbyszko Sawan, stając przed ladą wielkiego magazynu.
— Jaki kapelusz pan sobie życzy? Jasny czy ciemny? Rondo proste, czy podniesione?
— Nie. Proszę mi dać taki kapelusz, żebym go mógł nosić w ręku albo pod pachą, I żebym go nigdzie nie zapomniał.
Subiekt nieco zbaraniał. Nie wiedział, że Zbyszko jest humorystą na sposób angielski — na zimno.

Co nowego?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
ZAPOTRZEBOWANIA FILMOWE 

Filmy poszukiwane

Lista


Orfeusz / Orphée (1950)


Dramat, Fantasy, Romans
produkcja: Francja
premiera: 1 marca 1950


scenariusz i reżyseria: Jean Cocteau



muzyka: Georges Auric

zdjęcia: Nicolas Hayer


Film jest uwspółcześnioną, autorską wersją greckiego mitu, opartą na wcześniejszej sztuce reżysera. Orfeusz jest tu wziętym francuskim poetą, który spotyka na swej drodze Śmierć w postaci wytwornej, tajemniczej Księżniczki. Zafascynowany nią, zaniedbuje swą kochającą i wierną żonę, Eurydykę. Zderzenie współczesnych rekwizytów z mitem o greckim bohaterze nadaje filmowi tajemniczy, poetycki klimat. Orfeusz jest jednym z najlepszych przykładów wykorzystania techniki filmowej do przełożenia na język obrazów świata wyobraźni, jest kolejną wypowiedzią Cocteau na temat osobistych przeżyć i własnego przeznaczenia jako artysty. [Filmoteka Narodowa




występują:

Jean Marais . . . . . . . . Orfeusz
François Périer . . . . . . . . Heurtebise
María Casares . . . . . . . . Księżniczka
Marie Déa . . . . . . . . Eurydyka
Juliette Gréco . . . . . . . . Aglaonice
René Worms . . . . . . . . Sędzia
Raymond Faure
Jacques Varennes . . . . . . . . Pierwszy Sędzia

... i inni


studio:
Andre Paulve Film
Films du Palais Royal

źródło: filmweb
Na tej witrynie nie ma forów.

Zaloguj się  •  Zarejestruj się

Kto jest online

Jest 3 użytkowników online :: 2 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość (wg danych z ostatnich 5 minut)
Najwięcej użytkowników (64) było online pn wrz 24, 2018 9:15 pm

Zarejestrowani użytkownicy: Heise IT-Markt [Crawler], Tonder
Legenda – kolory grup: klasykanin, azraella, caligari, zelig, supernova

Urodziny

Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Statystyki

Liczba postów: 13251 • Liczba tematów: 12916 • Liczba użytkowników: 9074 • Ostatnio zarejestrowany użytkownik: buncia88

Dzisiaj jest pt lis 16, 2018 11:34 am