Stare niusy
Ofiara kinematografu

[b]Śmiertelny wypadek artysty.[/b]

W okolicy Nowego Yorku wydarzył się w ubiegłym tygodniu śmiertelny wypadek wśród całkiem niezwykłych okoliczności.

Trzeba było przedstawić, celem zdjęcia do kinematografu, ratunek pewnej damy, która pod wpływem rozpaczy, rzuca się w nurty rzeki. Jako miejsce akcyi wybrano niezbyt głęboki staw, na brzegu którego zebrało się setki ciekawych.

...Nad wodą usiadła młoda, elegancko ubrana dama. Z kieszeni wydobyła list i zatopiła się w czytaniu.

Po chwili opuściła z rozpaczą, ręce, powstała gwałtownie i pod wpływem strasznej widocznie, listownie otrzymanej wieści, rzuciła się w wodę, by sobie odebrać życie. W tej chwili jednak wybiegł z pobliskich zarośli młody rybak i nie namyślając się wiele, skoczył głową naprzód w wodę, by pospieszyć desperatce z pomocą...

Z ciekawością śledzili zgromadzeni nad brzegiem widzowie przebieg akcyi. Oczekiwano, iż lada sekunda wypłynie na powierzchnię młody zbawca i wraz z uratowaną od śmierci przypłynie do brzegu. Tymczasem minęło kilka długich jak wieczność minut "uratowana" nie mogąc doczekać się zbawcy, przybyła z powrotem na brzeg, a ze „zbawcy“ — którym był znany artysta nowoyorski Brighton — nie było ani śladu.

Wśród widzów powstało zaniepokojenie. Rozpoczęć poszukiwania w miejscu, w którem Brighton wskoczył do wody. Po półgodzinnych usiłowaniach znaleziono wreszcie jego trupa.

Jak później stwierdzono, artysta skacząc do stawu głową naprzód, ugrzązł w mule i udusił się. W uszach, nosie i ustach zmarłego znaleziono pełno mułu i piasku.

W czasie trwania całego zajścia czynnym był aparat foto-kinematograficzny, tak, że prawdopodobnie niedługo oglądać będzie można wypadek ten w teatrach.



[i]Ilustrowany Kurier Codzienny nr 160. - z dnia 16 lipiec 1911 roku[/i]
Troche humoru
PRZYTOMNY PARTNER
Wielka gwiazda do swego nowego partnera:
- Nie masz pan ani warunków, ani talentu! Co pan właściwie tu robisz?
- Gram role nieszczęśliwych zięciów — odparł z flegma artysta — nękanych przez stare megiery.

Co nowego?
Obrazek


Koty tłoczą się na przystani na wyspie Aoshima w prefekturze Ehime w południowej Japonii, 25 lutego 2015 r. źródło: Onet
- zbroia - co na swych barkach etos pracy wspiera

- Tonder - Magnat Postowy Nieustający i pracy tytan odpostów

- Radzio (ukryty sprawca)

zbroiowisko jest wdzięczne za wasz sponsoring!
ZAPOTRZEBOWANIA FILMOWE 

Filmy poszukiwane

Lista


Księgi Prospera / Prospero's Books (1991)
Dramat, Fantasy / 2 godz. 9 min.
produkcja: Francja, Holandia, Japonia, Wielka Brytania, Włochy
premiera: 30 sierpnia 1991


scenariusz i reżyseria: Peter Greenaway

scenariusz: Peter Greenaway

zdjęcia: Sacha Vierny

muzyka: Michael Nyman


autor: Karolina Kosińska / źródło: kinonh.pl
Księgi Prospera to bardziej multimedialne dzieło sztuki niż film w tradycyjnym pojęciu. Kino, nowe media, fotografia, taniec, teatr, kaligrafia, literatura – wszystkie te elementy składają się na szczególny eksperyment, będący jednocześnie jednym z ważniejszych przykładów postmodernizmu filmowego. Prospero, czarnoksiężnik i książę Mediolanu, wygnany z ojczyzny przez brata, trafia wraz z córką na odległą wyspę. Tu uwalnia zaklętego ducha, Ariela, i spotyka dzikiego Kalibana. Greenaway nie adaptuje jednak Burzy Shakespeare’a wprost – wykorzystuje przede wszystkim motyw ksiąg, najcenniejszego skarbu Prospera, cudem uratowanych przed burzą. Zapisywanie ksiąg, wypowiadanie zapisanych słów, słowa zmieniające się w tekst pisany, stawanie się świata przez wypowiadanie go, a w końcu pismo jako sztuka to podstawowe tematy filmu Greenawaya. Reżyser wpisuje obrazy w obrazy, nakłada na siebie media, buduje bogatą, sztuczną i teatralną inscenizację w radykalnym geście filmowca postmodernisty.
Karolina Kosińska

Występują:

John Gielgud . . . . . . . . . Prospero
Deborah Conway . . . . . . . . . Juno
Pierre Bokma . . . . . . . . . Francisco
Michael Clark . . . . . . . . . Caliban
Jim van der Woude . . . . . . . . . Trinculo
Tom Bell . . . . . . . . . Antonio
Erland Josephson . . . . . . . . . Gonzalo
Gerard Thoolen . . . . . . . . . Adrian
Michel Blanc . . . . . . . . . Alonso
Ute Lemper . . . . . . . . . Ceres
Isabelle Pasco . . . . . . . . . Miranda
Kenneth Cranham . . . . . . . . . Sebastian
Marie Angel . . . . . . . . . Iris
Emil Wolk . . . . . . . . . Ariel
James Thiérrée . . . . . . . . . Ariel
Paul Russell . . . . . . . . . Ariel
Orpheo . . . . . . . . . Ariel
Michiel Romeyn . . . . . . . . . Stephano
Mark Rylance . . . . . . . . . Ferdinand

. . . . i inni
materiały do scenariusza : William Szekspir
montaż : Marina Bodbijl
scenografia : Ben van Os, Jan Roelfs
kostiumy : Ellen Lens, Emi Wada
produkcja : Philippe Carcassonne, Michel Seydoux, Masato Hara, Roland Wigman, Kees Kasander, Denis Wigman
dźwięk : Mike Dowson
studio:

Allarts,
Caméra One
Canal+
Na tej witrynie nie ma forów.

Zaloguj się  •  Zarejestruj się

Kto jest online

Jest 6 użytkowników online :: 2 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 4 gości (wg danych z ostatnich 5 minut)
Najwięcej użytkowników (108) było online sob wrz 12, 2020 2:33 am

Zarejestrowani użytkownicy: Exabot [Bot], Heise IT-Markt [Crawler]
Legenda – kolory grup: klasykanin, azraella, caligari, zelig, supernova

Urodziny

Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Statystyki

Liczba postów: 15738 • Liczba tematów: 15400 • Liczba użytkowników: 9128 • Ostatnio zarejestrowany użytkownik: juliaostryga

Dzisiaj jest ndz wrz 27, 2020 8:36 am