Stare niusy
Podstęp narzeczonej.

W mieście Chatzanoga w stanie Texas znajdował się w aresztach sądu karnego niejaki Dr Sherman, oskarżony o zastrzelenie swego szwagra.

Głównym świadkiem obciążającym, a równocześnie narzeczoną Dr Shermana, była panna Dudley.

Ślub obojga miał się odbyć w najbliższych prawie dniach, gdy sprawa ze szwagrem i uwięzieniem doktora stanęły temu na przeszkodzie.

Głównym warunkiem uwolnienia Dra Shermana, który zastrzelił szwagra w gniewie, przyłapawszy go na hańbiącym rozbójniczym uczynku — była konieczność postarania się, aby panna Dudley mogła uchylić się od zeznań. Z ustawy zeznań odmówićby mogła tylko w tym wypadku, gdyby była żoną oskarżonego.

Aby to uskutecznić, przekupiła panna Dudley negra, pełniącego służbę dozorcy, i przebrana w jego szaty, wślizgnęła się do gmachu więziennego. Równocześnie przybył tam i pastor protestancki, którego zażądał uwięziony pod pozorem pociechy religijnej.

Potajemnie, przez zakratowane okienko w zamkniętych drzwiach, wychylił Dr Sherman rękę i złączył się ślubnym uściskiem z narzeczoną. Pastor odmówił pospiesznie przepisane rytuałem modlitwy. Ślub zupełnie ważny był już zawarty.

Na drugi dzień sporządzono formalną metrykę ślubną i przedłożono ją władzy. Obecnie, gdy p. Dudley uchyliła się od składania zeznań jako żona oskarżonego oczekują wszyscy, prawie na pewno, uwolnienia Dra Shermana.


Ilustrowany Kurier Codzienny nr 64. - z dnia 18 marca 1911 roku
Troche humoru
RÓŻNICA
- Jaka jest różnica między mężem, a przyjacielem? — spytał kiedyś wścibski reporter Clarę Bow.
- Jak między dniem a nocą! — zawołała bez wahania rudowłosa gwiazda.

Co nowego?
No comments
Obrazek
Mr Ryszard Tiffany

Obrazek
ZAPOTRZEBOWANIA FILMOWE 

Filmy poszukiwane

Lista


Królewicz Olch (2016)




produkcja: Polska
premiera: 19 września 2016


scenariusz i reżyseria: Kuba Czekaj

muzyka: Bartłomiej Gliniak

zdjęcia: Adam Palenta


"Królewicz Olch": był sobie królewicz
autor: Marcin Radomski, Współpracownik OnetFilm


"Dojrzewanie nie jest dla dzieci" - przestrzegał w "Baby bump" Kuba Czekaj. W "Królewiczu Olch" mówi, że do bycia rodzicem trzeba dojrzeć, bo to nie taka prosta sprawa. Po rewelacyjnym debiucie reżyser oferuje dobre, lecz ulotne zwieńczenie dyptyku.

Podobnie jak we wcześniejszym filmie Czekaj w centrum opowieści sytuuje ciekawego świata chłopaka. W „Baby bump” przeszedł on etap zainteresowania cielesnością i seksualnością, aby teraz w „Królewiczu Olch” stać się młodym mężczyzną. Wprawdzie główny bohater (wspaniały, debiutujący w filmie fabularnym Stanisław Cywka) ma 14 lat, jednak już zaczyna naukę na uniwersytecie. Mieszka z matką, która pragnie, aby wygrał międzynarodowy konkurs dla uznanych naukowców. Kobieta nie może poradzić sobie ze swoimi ambicjami, ale w gruncie rzeczy zależy jej na nagrodzie, za którą mogłaby spłacić kredyt. Syn jednak ma inne plany dotyczące przyszłości.


Zarówno w jednym, jak i w drugim filmie chłopiec ma narzucone przez matkę zakazy (mały nie mógł jeździć na hulajnodze, starszemu nie pozwolono na zabawę na rolkach). Obaj na końcu buntują się przeciwko regułom i normom świata zewnętrznego. Łącznikiem pomiędzy filmami jest także dwójka aktorów: Agnieszka Podsiadlik i Sebastian Łach. Mężczyzna pojawia się niespodziewanie i ku zdziwieniu chłopca okazuje się jego ojcem, z którym powoli próbuje nawiązać relację. Tata zabiera syna na wycieczkę w góry i nad jezioro, aby pokazać, jak należy zachować się w pełnej niebezpiecznych zwierząt leśnej „dżungli”. Jednak żadne z rodziców nie radzi sobie z archetypowymi rolami im przypisanymi. Tutaj dochodzimy do sedna historii opartej na opowiadaniu Goethego „Król Olch”. Świat przedstawiony w filmie, podobnie jak w balladzie podąża dwutorowo. Raz widzimy wszystko racjonalnym okiem ojca, by potem poznać fantastyczny świat obserwowany przez jego syna. Chłopiec potrzebuje silnej ręki, która wsparłaby go w okresie dojrzewania.

Trudno szukać w „Królewiczu Olch” estetyki komiksu, wideoklipu czy motywów popkulturowych. A przecież w kinie Czekaja styl nie jest naddatkiem, a esencją. Tym razem staje się jedynie polem dla romantycznych i sentymentalnych rozgrywek. Fabuła po raz kolejny jest groteskowa, potraktowana pretekstowo, jednak reżyser podchodzi do tematu poważniej. I tu pojawia się problem, gdyż fabularny budulec jest zbyt ulotny. Aby ukazać duchową przemianę bohatera, potrzeba umotywować ją w scenariuszu. Film ma chropowatą formę, ale nie skupia się na dokładniejszym zarysowaniu postaci, szczególnie geniuszu i osamotnieniu głównego bohatera. Jednak kompletne zaprzeczenie poprzedniej estetyce pokazuje, że Czekaj posiada szeroki wachlarz możliwości warsztatowych. „Królewicz Olch” ma też w sobie dużą dozę uroku w ukrytej w nastroju i rytmie historii oraz przekonujących zdjęciach Adama Palenty. Czekam na kolejne filmy reżysera, który zapowiedział, że skończył opowiadać o dzieciach. Na razie cieszy, że szuka swojego miejsca i własnego stylu w kinie.



występują:

Stanisław Cywka
Agnieszka Podsiadlik
Sebastian Łach
Emilia Stachurska
James Fordham
Bogusława Jantos
Anna Podolak
Artur Krajewski


... i inni
Na tej witrynie nie ma forów.

Zaloguj się  •  Zarejestruj się

Kto jest online

Jest 2 użytkowników online :: 1 zarejestrowany, 0 ukrytych i 1 gość (wg danych z ostatnich 5 minut)
Najwięcej użytkowników (23) było online pn paź 16, 2017 12:52 pm

Zarejestrowani użytkownicy: Tonder
Legenda – kolory grup: klasykanin, azraella, caligari, zelig

Urodziny

Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Statystyki

Liczba postów: 11600 • Liczba tematów: 11266 • Liczba użytkowników: 9062 • Ostatnio zarejestrowany użytkownik: gogi

Dzisiaj jest sob lis 18, 2017 9:08 am