PustaMiska - akcja charytatywna        




Powszechna bójka w teatrze.

Walka na pięści między publicznością, orkiestrą i artystami.

Widownią niebywałego skandalu teatralnego była dnia 9 b. m. sala opery miejskiej w Bari we Włoszech.

Od dłuższego już czasu była publiczność niezadowoloną z wykonania oper, śpiewanych nawiasem mówiąc poniżej wszelkiej krytyki. W dniach ostatnich niezadowolenie to wzrosło do ostateczności tak, iż na przedstawieniu „Cyganeryi“ Pucciniego postanowiono ogólnie zademonstrować przeciw dyrektorowi opery.

Ponieważ wieść o zamierzonej demonstracyi przedostała się do teatru, dyrygent obawiając się o swą skórę, oddał na ten dzień batutę dyrektorowi chórów. Pierwszy akt minął względnie spokojnie. Na początku jednak drugiego aktu podniosła publiczność ogromny wrzask. W całej sali rozległy się piski, gwizdania i krzyki. Wówczas dyrektor, aby zmusić publiczność do spokoju rozkazał grać muzyce marsza. Wtedy publiczność rzuciła się pięściami na muzykantów, a ci odpłacili napadającym tą samą monetą. Do walki wmieszali się w końcu i artyści tak, że wkrótce wywiązała się powszechna walka.

Walka trwała prawie 10 minut. Kres jej położyła dopiero zawezwana policya, która rozdzieliła walczących i opróżniła z trudem salę. Kilkanaście osób odniosło silniejsze kontuzye i guzy.

Ilustrowany Kurier Codzienny nr 10. - z dnia 13 stycznia 1911 roku


DOWCIPY z Kina (1930-1932)

GOŚĆ INTRUZEM
Reżyser Lejtes bardzo nie lubi, gdy mu "kibicują” przy zdjęciach, zwłaszcza dźwiękowych. Rzekł więc:
- Uprzejmie przepraszając miłych gości, bardzo proszę ich o opuszczenie atelier.
Nikt się nie rusza z miejsca. Wobec czego mówi do asystenta:
- Teraz, gdy mili goście wyszli. wyrzuć tych intruzów na zbity łeb.

 

KOMENTARZE

 
moczymor dodane: 07-10-2014 02:00
I to jest dobry pomysł!
Takie komentarze podręczne, nareszcie mozna coś mądrego napisać!
Tylko, że nic mi akurat do głowy nie przychodzi.
Serdeczne pozdrowienia dla zbroi... zbroiu.
Rączki całuję uniżenie.
Słyszałem, ze na problemy wszelkie stosujesz ten francuski kataplazm, Burbon. Przyznaję: wyższa szkoła medyczna!
trixenvixen dodane: 07-10-2014 01:59
Patrzałam na komentarze na tej stronie wypocin muzycznych, bardzo dobrze, że "subiektywnych" ... to i tu przyszłam...
... i patrzam. Las nie woła (choć michę daje) to i tu popatrzam i jak będzie czemu - to zamerdam aprobatycznie.
Ja też mam taki 'Komentarzyk'. W swojej jamie mam. I tam też będę patrzać: czy i co, kto pisze.
Bardzo się będę przyglądać. A jak kto nie wie jak właściwy zachwyt wyrazić... mogę podpowiedzieć. Bo uczynna jestem. Nawet 'gotowca dać' mogę.
Petunia dodane: 07-10-2014 01:59
Odnoszę wrażenie, że osoba powyżej używa do wyrażania swoich myśli logiki rozbieżnej.
Przeczytałam to wielokroć, i wciąż nie wiem: skąd ta pani pochodzi i jak się czuje.
trixenvixen dodane: 07-10-2014 01:59
a ja, z całym szacunkiem i uprzejmością, odnoszę wrażenie, iż "osoba" używa analityki zgryźliwej. Sama jestem jej zwolenniczką, gdy na półmisku mam jakiegoś kurczęcia. Zapraszam więc do swego "lasu" będąc w głębokim przeświadczeniu, że Petunia non olet i ładnie smakuje.
Petunia dodane: 13-10-2014 09:12
Ach co za pyszny kotecek, ten pan Ryszard!
maks dodane: 18-10-2014 06:12
Polecam serię ciekawych wywiadów z najwybitniejszymi postaciami kultury polskiej: http://vod.tvp.pl/audycje/kultura/rozmo ... 1/13045043
(przy czym tam nie ma wszystkich odcinków: brak wywiadu z Baumanam i drugiego wywiadu ze Stuhrem - ale je można znaleźć w ninatece). Szczególnie polecam wywiad z:
1. Myśliwskim,
2. Polańskim,
3. Henem,
a także: Stuhrem, Wajdą, Zanussim, Stańko, i Kutzem. Miłego oglądania!
radziu567 dodane: 25-10-2014 01:20
Tak, to chyba pomysł TVP Kultury. Jak dla mnie... genialny. Rozmowy lepsze lub gorsze, ale wszystkie niezwykłe.
 
PustaMiska - akcja charytatywna

Zaloguj  •  Zarejestruj



Obrazek
Ryszard

Obrazek

Obrazek


Obrazek



Obrazek

Obrazek

Obrazek


Grupa Laokokota

Obrazek
  ostatni wpis   wszystkie wpisy   ostatnie komentarze

chcemy: ewentualnie: niekoniecznie:


The Woman Who Left / Ang babaeng humayo (2016)


Dramat | 3 godz. 46 min.
produkcja: Filipiny
premiera: 9 września 2016


scenariusz i reżyseria: Lav Diaz


zdjęcia: Lav Diaz



Recenzja filmu The Woman Who Left (2016)
Było, nie minęło
autor: Łukasz Muszyński, źródło: filmweb



Lav Diaz nie bierze jeńców. Jego niektóre dzieła trwają tyle co ustawowy dzień pracy. Reżyser nie poddaje się standardom współczesnego kina: dyktatowi nieustannego dziania się, konieczności zagęszczania filmowej rzeczywistości do przepisowych dwóch godzin. Twórczość Filipińczyka jest hermetyczna, a co za tym idzie: skazana na istnienie wyłącznie w obiegu festiwalowym. Mimo to nie czuć w niej artystowskiej blazy i zachwytu nad sobą. Wręcz przeciwnie: to kino głęboko zanurzone w rzeczywistości a przy tym niepozbawione krytycznego pazura.

Walczący o Złotego Lwa dramat "The Woman Who Left" zaczyna się jak amerykański sensacyjniak albo żeńska wersja "Oldboya". Po 30 latach spędzonych w więzieniu za zbrodnię, której nie popełniła, Horacia Somorostro (znakomita Charo Santos-Concio) zostaje wypuszczona na wolność. Świat bez krat nie ma jednak bohaterce za wiele do zaoferowania: mąż nie żyje, syn zniknął w niewyjaśnionych okolicznościach, zaś niewidziana od dekad córka wydaje się obcą osobą. Kobieta opłakuje zmarłych, doprowadza do ładu swoje relacje z żywymi, a potem zaczyna planować zemstę na człowieku, który zniszczył jej życie, wrabiając ją w przestępstwo.


Horacia to arcyciekawa postać. Jeszcze w więzieniu widzimy, jak niesie pomoc towarzyszkom niedoli, a w wolnych chwilach uczy angielskiego i chemii dzieci więźniarek. Kobieta pozostaje dobrą Samarytanką także po opuszczeniu zakładu. Oddaje swój dom i ziemię potrzebującej rodzinie, otacza opieką biednych, chorych i uciśnionych: cierpiącego na padaczkę transwestytę, drobnego ulicznego sprzedawcę oraz chorą psychicznie dziewczynę. Bohaterka skrywa jednak drugie mroczniejsze oblicze: wytatuowanej twardej babci, która potrafi spuścić manto agresywnemu obwiesiowi i fachowym okiem ocenić broń potrzebną do wykonania wyroku. Ze skrawków dialogów można się domyślić, że w trakcie odsiadki Horacia zaliczyła wszystkie szczeble kryminalnej edukacji. Na ile zmieniło ją więzienie? Czy niesłuszna kara, jakiej została poddana, osłabiła czy raczej wzmocniła jej wiarę w Boga? Czy uczynione przez nią dobro może stać się niezamierzenie zarzewiem zła? Na te pytania Diaz nie udziela jednoznacznej odpowiedzi.

Akcja filmu rozgrywa w drugiej połowie lat 90. Z radia płyną doniesienia o trawiącej kraj pladze porwań, odłączeniu Hongkongu od Wielkiej Brytanii, śmierci księżnej Diany i matki Teresy. Dla mieszkających na prowincji bohaterów ten medialny szum wydaje się jednak abstrakcją. Ich rzeczywistość to przemoc na ulicach, wegetacja w warunkach urągających ludzkiej godności oraz społeczna znieczulica. Gdy Horacia po spędzeniu pół życia w celi wychodzi na wolność, nikt nie raczy jej nawet przeprosić za decyzję skorumpowanego sądu. Ponurą wymowę filmu uwydatnia jego surowa forma: nieruchome, płaskie, czarno-białe kadry oraz brak muzyki ilustracyjnej. Gdy po trzech godzinach projekcji kamera na kilkadziesiąt sekund zostaje nagle wprawiona w ruch, można odnieść wrażenie, jakby w fabule nastąpił szokujący zwrot akcji.

Diaz celebruje momenty zastoju i monotonii, zmusza widza do skupienia się na sytuacjach, które pozornie nie popychają do przodu historii. Jakby wierzył, że tylko wtedy da się uchwycić prawdę o bohaterach i świecie dookoła nich. Czasem jego metoda przynosi wyśmienite rezultaty. Zdarzają się jednak momenty, które wystawiają naszą cierpliwość na próbę i ostatecznie nic nie wnoszą. Na minus trzeba także policzyć bardzo przeciętnie zagrane role drugoplanowe oraz szablonowego złoczyńcę – filipińskiego Janusza Tracza, który bez skruchy opowiada księdzu o potwornych uczynkach z przeszłości. Było, minęło – zdaje się mówić czarny charakter. Nie ma racji. Nierozgrzeszone winy mogą wrócić ze zdwojoną siłą, ciągnąc na dno także innych.






występują:

Charo Santos-Concio . . . . . . . . . . Horacia Somorostro
John Lloyd Cruz . . . . . . . . . . Hollanda
Michael De Mesa . . . . . . . . . . Rodrigo Trinidad
Noni Buencamino . . . . . . . . . . Magbabalot
Shamaine Buencamino . . . . . . . . . . Petra
Mae Paner . . . . . . . . . . Opiekunka
Mayen Estanero . . . . . . . . . . Nena
Marjorie Lorico . . . . . . . . . . Minerva

... i inni


montaż Lav Diaz

scenografia Popo Diaz

produkcja Lav Diaz, Ronald Arguelles, Kristine Kintana

  • Dział
    Wątki
    Posty
    Ostatni post
  • Cólturpub
    excluzywna menadżernia mysli zróżnicowanej
    392 Wątki
    414 Posty
    Ostatni post przez Adante Zobacz najnowszy post
    27 lis 2016, o 09:50
  • Caffe FabulaRasa
    Krótkie formy, etiudy, trudne do sklasyfikowania dzieła filmowe
    689 Wątki
    693 Posty
    Ostatni post przez Petunia Zobacz najnowszy post
    23 kwi 2017, o 08:16
  • Film
    7942 Wątki
    8191 Posty
    Ostatni post przez Tonder Zobacz najnowszy post
    wczoraj, o 21:23
  • Muzyka
    1116 Wątki
    1121 Posty
    Ostatni post przez radziu567 Zobacz najnowszy post
    19 cze 2016, o 07:53
  • Scena
    przedstawienia teatralne, operowe, operetkowe i kabarety w tym słynny BBC Television Shakespeare
    234 Wątki
    236 Posty
    Ostatni post przez Adante Zobacz najnowszy post
    23 kwi 2017, o 08:24
  • Księgarnia
    111 Wątki
    111 Posty
    Ostatni post przez kur Zobacz najnowszy post
    17 kwi 2014, o 19:29
  • Dział
    Wątki
    Posty
    Ostatni post
  • Strych
    0 Wątki
    0 Posty
    Brak postów
     

Statystyki

Liczba postów: 11383 • Liczba wątków: 10917 • Liczba użytkowników: 8857 • Najnowszy użytkownik: FrankieAvaiT

cron



LISTA NOTATNIKA


1 - 100 / 8910
Stalingrad (2013)
Maszeruj lub giń / March or Die (1977)
Lalkarz / Inhyeongsa (2004)
Krwawy okręt / Harbinger Down (2015)
Gang Story / Les Lyonnais (2011)
Misja na Marsa / Mission to Mars (2000)
Kumpel do bicia / Play It to The Bone (1999)
Femme Fatale (2002)
Evan Wszechmogący / Evan Almighty (2007)
Egzamin / Bacalaureat (2016)
Czarna Dalia / The Black Dahlia (2006)
Carrie (1976)
Dusigrosz / Radin! (2016)
Mal de pierres (2016)
20th Century Women (2016)
W przebraniu mordercy / Dressed to Kill (1980)
Upiór w operze / The Phantom of the Opera (1989)
Szczęście świata (2016)
Studentka i pan Henri / L'Etudiante et Monsieur Henri (2015)
Spotkajmy się w Wenecji / Meet Me in Venice (2015)
Split (2016)
Rosencrantz i Guildenstern nie żyją / Rosencrantz & Guildenstern Are Dead (1990)
Przynęta / Bait (2000)
Przyjaciel gangstera / Tais-toi! (2003)
Prognoza na życie / The Weather Man (2005)
The Expanse (2017) Sezon 2
Plac zabaw (2016)
Pelé. Narodziny legendy / Pele (2016)
Pasażer 57 / Passenger 57 (1992)
Osaczona / Shut In (2016)
One of a Kind (2014)
Ojciec panny młodej II / Father of the Bride Part II (1995)
Ojciec panny młodej / Father of the Bride (1991)
Living in the Dark (2005)
Dzieje grzechu (2014)
Córka (2015)
Fortitude (2015) Sezon 1
Fortitude (2017) Sezon 2
Cena prawdy / Nothing But the Truth (2008)
Vincenzo Bellini - La sonnambula (2009)
Nieprawi / Ilegitim (2016)
Nie jesteś sobą / You're Not You (2014)
Moja dziewczyna / My Girl (1991)
London Town (2016)
Odkrycie / The Discovery (2017)
Konwojent / Le convoyeur (2004)
Junction 48 (2016)
Inspektor Gadżet 2 / Inspector Gadget 2 (2003)
Gangsterzy / Mobsters (1991)
Fale (2016)
Uprowadzona 3 / Taken 3 (2014)
Uprowadzona 2 / Taken 2 (2012)
Nocny recepcjonista / The Night Manager (2016)
Najbardziej znienawidzona kobieta Ameryki / The Most Hated Woman in America (2017)
Niedźwiadek / L'Ours (1988)
Tatiana / Pidä huivista kiinni, Tatjana (1994)
Mistress America (2015)
Miasta miłości / Third Person (2013)
McImperium / The Founder (2016)
Maigret i jego nieboszczyk / Maigret's Dead Man (2016)
Inspektor Gadżet / Inspector Gadget (1999)
Fences (2016)
Eva i Leon / L'échappée belle (2015)
Ciemniejsza strona Greya / Fifty Shades Darker (2017)
Anioł Śmierci / Wakolda (2013)
Zaćma (2016)
Wielkie kłamstewka / Big Little Lies (2017)
W pętli / Hurok (2016)
Wampir z feratu / Upír z Feratu (1981)
W Kopenhadze / Copenhagen (2014)
W kleszczach lęku / The Innocents (1961)
Underworld: Wojny krwi / Underworld: Blood Wars (2016)
Rewolucja / Revolution (1985)
Resident Evil: Ostatni rozdział / Resident Evil: The Final Chapter (2016)
Przetrwać w Nowym Jorku / The Basketball Diaries (1995)
Przepraszam, pomyłka / Sorry, Wrong Number (1948)
Prosto w serce / Music and Lyrics (2007)
Pitbull. Niebezpieczne kobiety (2016)
Dryfujące obłoki / Kauas pilvet karkaavat (1996)
Midnight Sun / Midnattssol (2016) sezon 1
Ciało Anny Fritz / El cadáver de Anna Fritz (2015)
Cardinal (2017) sezon 1
Pragnienie zemsty / Return to Sender (2015)
Powiesić go wysoko / Hang 'Em High (1968)
Posse - Opowieść o Jesse Lee / Posse (1993)
Pasja / The Passion of the Christ (2004)
Pakt Holcrofta / The Holcroft Covenant (1985)
Ostatni uścisk / Last Embrace (1979)
Handlowiec / Vendeur (2016)
Ixcanul (2015)
Nocne gry / Night Game (1989)
Pod wulkanem / La Soufrière - Warten auf eine unausweichliche Katastrophe (1977)
Prosta historia o morderstwie (2016)
Przychodzi facet do lekarza / Supercondriaque (2014)
Shelley (2016)
Telefon / Phone Booth (2002)
Transcendencja / Transcendence (2014)
Zagubieni / Ztraceni v Mnichově (2015)
W pogoni za szczęściem / The Pursuit of Happyness (2006)
Gwiazd naszych wina / The Fault in Our Stars (2014)

1 - 100 / 8910