Stare niusy
„Chcę wyjść za mąż“.

Europejczyk przywiózł do Japonii nie tylko modne suknie, przywiózł on także... ogłoszenia matrymonialne. W wychodzącem w Jokohamie piśmie "Karanawa Schinbun" ukazał się w tych dniach inserat panny Hosnijosehi o następującej treści: Jestem młodą, piękną kobietą, o gęstych jak obłoki włosach, moje spojrzenie ma jedwabisty połysk kwiatu, me brwi są na kształt wschodzącego księżyca. Nie jestem bogatą, lecz majątek mój starczy, bym przeszła z ukochanym słodko przez życie, wpatrzona w blaski jutrzenki. Jeżeli znajdę małżonka godnego, podzielę się z nim mem mieniem. Żyć będziemy razem szczęśliwi tak długo, póki różowy marmur nie pokryje naszej mogiły.

Ogłoszenie — bądź co bądź — bardzo wdzięczne i oryginalne.



Ilustrowany Kurier Codzienny nr 15. - z dnia 19 stycznia 1911 roku
Troche humoru
W ŻYCIU — JAK W KINIE

Podczas obiadu w domu pewnej bardzo znanej i bardzo złotowłosej gwiazdy, jeden z biesiadników nie spuszczał oczu z usługującej do stołu pokojówki. Gdy wreszcie ciekawość wzięła górę nad formami dobrego wychowania, jegomość ów zwrócił się do pani domu:
— Nie mogę zdecydować, kogo mi przypomina służąca państwa...
— Nic dziwnego, — zachichotała gwiazda — przecież to pierwsza żona mojego męża... Wzięliśmy ją, bo się znalazła w trudnościach... A wie pan, co najśmieszniejsze? Szaleje ona za naszym szoferem!
Jak w kinie...

Co nowego?
To nie jest reklama!!
... choć mogła by być

Obrazek
ZAPOTRZEBOWANIA FILMOWE 

Filmy poszukiwane

Lista


Królewicz Olch (2016)




produkcja: Polska
premiera: 19 września 2016


scenariusz i reżyseria: Kuba Czekaj

muzyka: Bartłomiej Gliniak

zdjęcia: Adam Palenta


"Królewicz Olch": był sobie królewicz
autor: Marcin Radomski, Współpracownik OnetFilm


"Dojrzewanie nie jest dla dzieci" - przestrzegał w "Baby bump" Kuba Czekaj. W "Królewiczu Olch" mówi, że do bycia rodzicem trzeba dojrzeć, bo to nie taka prosta sprawa. Po rewelacyjnym debiucie reżyser oferuje dobre, lecz ulotne zwieńczenie dyptyku.

Podobnie jak we wcześniejszym filmie Czekaj w centrum opowieści sytuuje ciekawego świata chłopaka. W „Baby bump” przeszedł on etap zainteresowania cielesnością i seksualnością, aby teraz w „Królewiczu Olch” stać się młodym mężczyzną. Wprawdzie główny bohater (wspaniały, debiutujący w filmie fabularnym Stanisław Cywka) ma 14 lat, jednak już zaczyna naukę na uniwersytecie. Mieszka z matką, która pragnie, aby wygrał międzynarodowy konkurs dla uznanych naukowców. Kobieta nie może poradzić sobie ze swoimi ambicjami, ale w gruncie rzeczy zależy jej na nagrodzie, za którą mogłaby spłacić kredyt. Syn jednak ma inne plany dotyczące przyszłości.


Zarówno w jednym, jak i w drugim filmie chłopiec ma narzucone przez matkę zakazy (mały nie mógł jeździć na hulajnodze, starszemu nie pozwolono na zabawę na rolkach). Obaj na końcu buntują się przeciwko regułom i normom świata zewnętrznego. Łącznikiem pomiędzy filmami jest także dwójka aktorów: Agnieszka Podsiadlik i Sebastian Łach. Mężczyzna pojawia się niespodziewanie i ku zdziwieniu chłopca okazuje się jego ojcem, z którym powoli próbuje nawiązać relację. Tata zabiera syna na wycieczkę w góry i nad jezioro, aby pokazać, jak należy zachować się w pełnej niebezpiecznych zwierząt leśnej „dżungli”. Jednak żadne z rodziców nie radzi sobie z archetypowymi rolami im przypisanymi. Tutaj dochodzimy do sedna historii opartej na opowiadaniu Goethego „Król Olch”. Świat przedstawiony w filmie, podobnie jak w balladzie podąża dwutorowo. Raz widzimy wszystko racjonalnym okiem ojca, by potem poznać fantastyczny świat obserwowany przez jego syna. Chłopiec potrzebuje silnej ręki, która wsparłaby go w okresie dojrzewania.

Trudno szukać w „Królewiczu Olch” estetyki komiksu, wideoklipu czy motywów popkulturowych. A przecież w kinie Czekaja styl nie jest naddatkiem, a esencją. Tym razem staje się jedynie polem dla romantycznych i sentymentalnych rozgrywek. Fabuła po raz kolejny jest groteskowa, potraktowana pretekstowo, jednak reżyser podchodzi do tematu poważniej. I tu pojawia się problem, gdyż fabularny budulec jest zbyt ulotny. Aby ukazać duchową przemianę bohatera, potrzeba umotywować ją w scenariuszu. Film ma chropowatą formę, ale nie skupia się na dokładniejszym zarysowaniu postaci, szczególnie geniuszu i osamotnieniu głównego bohatera. Jednak kompletne zaprzeczenie poprzedniej estetyce pokazuje, że Czekaj posiada szeroki wachlarz możliwości warsztatowych. „Królewicz Olch” ma też w sobie dużą dozę uroku w ukrytej w nastroju i rytmie historii oraz przekonujących zdjęciach Adama Palenty. Czekam na kolejne filmy reżysera, który zapowiedział, że skończył opowiadać o dzieciach. Na razie cieszy, że szuka swojego miejsca i własnego stylu w kinie.



występują:

Stanisław Cywka
Agnieszka Podsiadlik
Sebastian Łach
Emilia Stachurska
James Fordham
Bogusława Jantos
Anna Podolak
Artur Krajewski


... i inni
Na tej witrynie nie ma forów.

Zaloguj się  •  Zarejestruj się

Kto jest online

Jest 7 użytkowników online :: 3 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 4 gości (wg danych z ostatnich 5 minut)
Najwięcej użytkowników (12) było online pn wrz 04, 2017 4:30 pm

Zarejestrowani użytkownicy: Exabot [Bot], Heise IT-Markt [Crawler], Tonder
Legenda – kolory grup: klasykanin, azraella, caligari, zelig

Urodziny

Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Statystyki

Liczba postów: 11391 • Liczba tematów: 11051 • Liczba użytkowników: 9070 • Ostatnio zarejestrowany użytkownik: june19

Dzisiaj jest śr wrz 20, 2017 4:45 pm