Stare niusy
Syn marnotrawny. Elegancki, młody, lubiący się bawić panicz. Matka, kochająca nad życie jedynaka, słaba dla niego do ostatnich granic, prawie bez silniejszego słowa protestu płaci pozaciągane przez syna długi. A długi te rosną z dnia na dzień, zwłaszcza, że paniczowi ułatwia kredyt pewien lichwiarz, wiedząc, że pieniądz ten doskonale lokuje. Ba, aby ofiarę silniej ze sobą skuć, podsuwa mu swą piękną córkę... Młodzi pokochali się. Na prośby panicza zdecydowała się Stella odwiedzić go w mieszkaniu w czasie nieobecności pani domu. Na nieszczęście, właśnie w chwili, gdy młodzi, rozkochani w sobie bez miary, snują złotą przędzę marzeń miłosnych, wchodzi niespodzianie matka. W czasie gwałtownej sceny syn opuszcza matkę i w towarzystwie kochanki wychodzi, aby już więcej nie wrócić...

Młodzi zamieszkali razem; pierwsze miesiące upływały spokojnie, później jednak poczęła troska zaglądać do ich gniazdka, zwłaszcza, iż lichwiarz począł coraz więcej skąpić i coraz natrętniej upominać się o zwrot wypożyczonych sum. W końcu postawił ultimatum albo zaskarży kwotę dłużną a nadto rozkaże córce powrócić do domu, albo otrzyma od panicza weksel z podpisem matki.

Panicz, w obawie utraty ukochanej, idzie
do matki, prosząc o ratunek. Matka wobec tego, iż syn nie chce zerwać z kochanką, nie przebacza mu, ale ofiarowuje pewną kwotę, aby go wyrwać z rąk lichwiarza. Syn kochający szczerze Stellę, nie przyjmuje, dotknięty w dumie, pomocy matki, wychodzi bez słowa pożegnania a po powrocie do domu po krótkiej walce podpisuje weksel, fałszując na nim podpis matki. Lichwiarz przyjął weksel ten bez słowa protestu.

Po miesiącu nadszedł termin płatności całego długu; wierzyciel ani słyszeć chciał o zwłoce.

Panicz znalazł się w położeniu bez wyjścia! Po długiej walce, decyduje się na krok rozpaczliwy wkrada się w dom matki, odbija zamek biurka i sięga po ułożone tamże banknoty. W ostatniej jednak chwili dobry poryw i uczciwość zwciężyły. Zwraca zebrane pieniądze i chce odejść, nie wiedząc, że matka zbudzona szmerem, jest świadkiem całego zajścia. Równocześnie prawie wkracza i policya, którą stróż domu uwiadomił, że ktoś zakradł się do kamienicy.

Matka ratuje syna. ujęta jego walką wewnętrzną i zwycięstwem. Oddala obecnych a sama otwiera ramiona marnotrawnemu synowi...

Tymczasem Stella, zaniepokojona długą nieobecnością ukochanego, spieszy do ojca-lichwiarza, podstępem wydziera mu fałszywy weksel i rzuca go w płonący kominek. Lichwiarz, na widok zniweczonych swych planów pada rażony apopleksyą...

W chwilę później przybywa panicz w towarzystwie matki, która wzruszona miłością młodych dzieli ich swem błogosławieństwem...

Oto treść przepysznego filmu z obecnego programu "Cyrku Edison", którego długość wynosi 1200 m. a czas reprodukcyi 1 godz. 17 minut. Zdjęcie jedno z najładniejszych, jakie dotychczas widziano w Krakowie.

Ilustrowany Kurier Codzienny nr 95. - z dnia 26 kwiecień 1911 roku
Troche humoru
NIECH PANI NIE ZWLEKA
Rene Clair angażuje artystów do nowego filmu. Zgłasza się dama nie pierwszej młodości.
- Wiek Pani? — pyta grzecznie reżyser.
Kandydatka rumieni się i milczy.
Wówczas Rene Clair, grożąc jej palcem, ostrzega:
- Niech Pani nie zwleka z odpowiedzią. Każda chwila pogarsza Pani sytuację.

Co nowego?
Obrazek
ZAPOTRZEBOWANIA FILMOWE 

Filmy poszukiwane

Lista


35 kieliszków rumu / 35 rhums (2008)
Dramat / 1 godz. 40 min.
produkcja: Francja, Niemcy
premiera: wrzesień 2008


reżyseria: Claire Denis

scenariusz: Claire DenisJean-Pol Fargeau

zdjęcia: Agnès Godard



Lionel jest motorniczym paryskiej kolejki podmiejskiej RER. Od wielu lat samotnie wychowuje córkę. Ale Joséphine nie jest już dzieckiem. Ojciec i córka żyją obok siebie, niewiele troszcząc się o świat zewnętrzny. Dla Lionela liczy się tylko córka, dla Joséphine - ojciec. Powoli jednak Lionel zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, że być może nadszedł czas rozstania.
Zachwycająca subtelnością miłosnej relacji w filmie W piątek wieczorem (Vendredi soir, 2002) z Vincentem Lindonem, bezwzględna i dosadna w Trouble Every Day (2001), gdzie do roli kanibalki wybrała jak zwykle szaloną Béatrice Dalle, filozofująca w duecie z Jean-Luc Nancym w noweli Vers Nancy z 10 minut później: Wiolonczela (2002) - Claire Denis jest jedną z najciekawszych reżyserek francuskich średniego pokolenia. Dzieciństwo spędziła w Afryce, poświęcając mu swój fabularny debiut Chocolat (1987), a potem w White Material (2009) z Isabelle Huppert opowiedziała o upadku kolonialnych mitów. Intruz (L'intrus, 2004) z Michelem Suborem i Piękna praca (Beau travail, 1999) to jej najbardziej tajemnicze, łamiące konwencje filmy. Z niedopowiedzeń tworzy charakterystyczny dla swojej twórczości nastrój.

występują:

Alex Descas . . . . . . . . . . Lionel
Mati Diop . . . . . . . . . . Joséphine
Nicole Dogue . . . . . . . . . . Gabrielle
Eriq Ebouaney . . . . . . . . . . Blanchard
Grégoire Colin . . . . . . . . . . Noé
Jean-Christophe Folly . . . . . . . . . . Ruben
Adèle Ado . . . . . . . . . . Właścicielka baru
Djédjé Apali . . . . . . . . . . Martial

... i inni
studio:
Angoa-Agicoa, arte France Cinéma, Canal+
źródło: filmweb
Na tej witrynie nie ma forów.

Zaloguj się  •  Zarejestruj się

Kto jest online

Jest 4 użytkowników online :: 2 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości (wg danych z ostatnich 5 minut)
Najwięcej użytkowników (23) było online pn paź 16, 2017 12:52 pm

Zarejestrowani użytkownicy: Heise IT-Markt [Crawler], Tonder
Legenda – kolory grup: klasykanin, azraella, caligari, zelig, supernova

Urodziny

Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Statystyki

Liczba postów: 12290 • Liczba tematów: 11956 • Liczba użytkowników: 9064 • Ostatnio zarejestrowany użytkownik: ederlezi

Dzisiaj jest ndz kwie 22, 2018 4:42 am