Stare niusy
Powszechna bójka w teatrze.

[b]Walka na pięści między publicznością, orkiestrą i artystami. [/b]

Widownią niebywałego skandalu teatralnego była dnia 9 b. m. sala opery miejskiej w Bari we Włoszech.

Od dłuższego już czasu była publiczność niezadowoloną z wykonania oper, śpiewanych nawiasem mówiąc poniżej wszelkiej krytyki. W dniach ostatnich niezadowolenie to wzrosło do ostateczności tak, iż na przedstawieniu „Cyganeryi“ Pucciniego postanowiono ogólnie zademonstrować przeciw dyrektorowi opery.

Ponieważ wieść o zamierzonej demonstracyi przedostała się do teatru, dyrygent obawiając się o swą skórę, oddał na ten dzień batutę dyrektorowi chórów. Pierwszy akt minął względnie spokojnie. Na początku jednak drugiego aktu podniosła publiczność ogromny wrzask. W całej sali rozległy się piski, gwizdania i krzyki. Wówczas dyrektor, aby zmusić publiczność do spokoju rozkazał grać muzyce marsza. Wtedy publiczność rzuciła się pięściami na muzykantów, a ci odpłacili napadającym tą samą monetą. Do walki wmieszali się w końcu i artyści tak, że wkrótce wywiązała się powszechna walka.

Walka trwała prawie 10 minut. Kres jej położyła dopiero zawezwana policya, która rozdzieliła walczących i opróżniła z trudem salę. Kilkanaście osób odniosło silniejsze kontuzye i guzy.

Ilustrowany Kurier Codzienny nr 10. - z dnia 13 stycznia 1911 roku
Troche humoru
MARJA BOGDA l DONŻUAN
Smukła sylwetka Marji Bogdy zwraca ogólną uwaigę. Gdy przed wyjazdem do Afryki śpieszyła za sprawunkami, przyczepił się do niej jakiś uliczny donżuan i zapytał:
— Czy wolno pani towarzyszyć?
— Owszem, do pierwszego posterunkowego...
— Niechże się pani nie lęka... Nie jestem wilkiem w baraniej skórze...
— Spostrzegłam odrazu, że jest... wprost przeciwnie...

Co nowego?
Obrazek


Koty tłoczą się na przystani na wyspie Aoshima w prefekturze Ehime w południowej Japonii, 25 lutego 2015 r. źródło: Onet
- zbroia - co na swych barkach etos pracy wspiera

- Tonder - Magnat Postowy Nieustający i pracy tytan odpostów

- Radzio (ukryty sprawca)

zbroiowisko jest wdzięczne za wasz sponsoring!
ZAPOTRZEBOWANIA FILMOWE 

Filmy poszukiwane

Lista


Księgi Prospera / Prospero's Books (1991)
Dramat, Fantasy / 2 godz. 9 min.
produkcja: Francja, Holandia, Japonia, Wielka Brytania, Włochy
premiera: 30 sierpnia 1991


scenariusz i reżyseria: Peter Greenaway

scenariusz: Peter Greenaway

zdjęcia: Sacha Vierny

muzyka: Michael Nyman


autor: Karolina Kosińska / źródło: kinonh.pl
Księgi Prospera to bardziej multimedialne dzieło sztuki niż film w tradycyjnym pojęciu. Kino, nowe media, fotografia, taniec, teatr, kaligrafia, literatura – wszystkie te elementy składają się na szczególny eksperyment, będący jednocześnie jednym z ważniejszych przykładów postmodernizmu filmowego. Prospero, czarnoksiężnik i książę Mediolanu, wygnany z ojczyzny przez brata, trafia wraz z córką na odległą wyspę. Tu uwalnia zaklętego ducha, Ariela, i spotyka dzikiego Kalibana. Greenaway nie adaptuje jednak Burzy Shakespeare’a wprost – wykorzystuje przede wszystkim motyw ksiąg, najcenniejszego skarbu Prospera, cudem uratowanych przed burzą. Zapisywanie ksiąg, wypowiadanie zapisanych słów, słowa zmieniające się w tekst pisany, stawanie się świata przez wypowiadanie go, a w końcu pismo jako sztuka to podstawowe tematy filmu Greenawaya. Reżyser wpisuje obrazy w obrazy, nakłada na siebie media, buduje bogatą, sztuczną i teatralną inscenizację w radykalnym geście filmowca postmodernisty.
Karolina Kosińska

Występują:

John Gielgud . . . . . . . . . Prospero
Deborah Conway . . . . . . . . . Juno
Pierre Bokma . . . . . . . . . Francisco
Michael Clark . . . . . . . . . Caliban
Jim van der Woude . . . . . . . . . Trinculo
Tom Bell . . . . . . . . . Antonio
Erland Josephson . . . . . . . . . Gonzalo
Gerard Thoolen . . . . . . . . . Adrian
Michel Blanc . . . . . . . . . Alonso
Ute Lemper . . . . . . . . . Ceres
Isabelle Pasco . . . . . . . . . Miranda
Kenneth Cranham . . . . . . . . . Sebastian
Marie Angel . . . . . . . . . Iris
Emil Wolk . . . . . . . . . Ariel
James Thiérrée . . . . . . . . . Ariel
Paul Russell . . . . . . . . . Ariel
Orpheo . . . . . . . . . Ariel
Michiel Romeyn . . . . . . . . . Stephano
Mark Rylance . . . . . . . . . Ferdinand

. . . . i inni
materiały do scenariusza : William Szekspir
montaż : Marina Bodbijl
scenografia : Ben van Os, Jan Roelfs
kostiumy : Ellen Lens, Emi Wada
produkcja : Philippe Carcassonne, Michel Seydoux, Masato Hara, Roland Wigman, Kees Kasander, Denis Wigman
dźwięk : Mike Dowson
studio:

Allarts,
Caméra One
Canal+
Na tej witrynie nie ma forów.

Zaloguj się  •  Zarejestruj się

Kto jest online

Jest 4 użytkowników online :: 3 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość (wg danych z ostatnich 5 minut)
Najwięcej użytkowników (108) było online sob wrz 12, 2020 2:33 am

Zarejestrowani użytkownicy: Exabot [Bot], Heise IT-Markt [Crawler], Tonder
Legenda – kolory grup: klasykanin, azraella, caligari, zelig, supernova

Urodziny

Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Statystyki

Liczba postów: 15738 • Liczba tematów: 15400 • Liczba użytkowników: 9128 • Ostatnio zarejestrowany użytkownik: juliaostryga

Dzisiaj jest ndz wrz 27, 2020 10:05 am