Stare niusy
Syn marnotrawny. Elegancki, młody, lubiący się bawić panicz. Matka, kochająca nad życie jedynaka, słaba dla niego do ostatnich granic, prawie bez silniejszego słowa protestu płaci pozaciągane przez syna długi. A długi te rosną z dnia na dzień, zwłaszcza, że paniczowi ułatwia kredyt pewien lichwiarz, wiedząc, że pieniądz ten doskonale lokuje. Ba, aby ofiarę silniej ze sobą skuć, podsuwa mu swą piękną córkę... Młodzi pokochali się. Na prośby panicza zdecydowała się Stella odwiedzić go w mieszkaniu w czasie nieobecności pani domu. Na nieszczęście, właśnie w chwili, gdy młodzi, rozkochani w sobie bez miary, snują złotą przędzę marzeń miłosnych, wchodzi niespodzianie matka. W czasie gwałtownej sceny syn opuszcza matkę i w towarzystwie kochanki wychodzi, aby już więcej nie wrócić...

Młodzi zamieszkali razem; pierwsze miesiące upływały spokojnie, później jednak poczęła troska zaglądać do ich gniazdka, zwłaszcza, iż lichwiarz począł coraz więcej skąpić i coraz natrętniej upominać się o zwrot wypożyczonych sum. W końcu postawił ultimatum albo zaskarży kwotę dłużną a nadto rozkaże córce powrócić do domu, albo otrzyma od panicza weksel z podpisem matki.

Panicz, w obawie utraty ukochanej, idzie
do matki, prosząc o ratunek. Matka wobec tego, iż syn nie chce zerwać z kochanką, nie przebacza mu, ale ofiarowuje pewną kwotę, aby go wyrwać z rąk lichwiarza. Syn kochający szczerze Stellę, nie przyjmuje, dotknięty w dumie, pomocy matki, wychodzi bez słowa pożegnania a po powrocie do domu po krótkiej walce podpisuje weksel, fałszując na nim podpis matki. Lichwiarz przyjął weksel ten bez słowa protestu.

Po miesiącu nadszedł termin płatności całego długu; wierzyciel ani słyszeć chciał o zwłoce.

Panicz znalazł się w położeniu bez wyjścia! Po długiej walce, decyduje się na krok rozpaczliwy wkrada się w dom matki, odbija zamek biurka i sięga po ułożone tamże banknoty. W ostatniej jednak chwili dobry poryw i uczciwość zwciężyły. Zwraca zebrane pieniądze i chce odejść, nie wiedząc, że matka zbudzona szmerem, jest świadkiem całego zajścia. Równocześnie prawie wkracza i policya, którą stróż domu uwiadomił, że ktoś zakradł się do kamienicy.

Matka ratuje syna. ujęta jego walką wewnętrzną i zwycięstwem. Oddala obecnych a sama otwiera ramiona marnotrawnemu synowi...

Tymczasem Stella, zaniepokojona długą nieobecnością ukochanego, spieszy do ojca-lichwiarza, podstępem wydziera mu fałszywy weksel i rzuca go w płonący kominek. Lichwiarz, na widok zniweczonych swych planów pada rażony apopleksyą...

W chwilę później przybywa panicz w towarzystwie matki, która wzruszona miłością młodych dzieli ich swem błogosławieństwem...

Oto treść przepysznego filmu z obecnego programu "Cyrku Edison", którego długość wynosi 1200 m. a czas reprodukcyi 1 godz. 17 minut. Zdjęcie jedno z najładniejszych, jakie dotychczas widziano w Krakowie.

Ilustrowany Kurier Codzienny nr 95. - z dnia 26 kwiecień 1911 roku
Troche humoru
PRAGMATYZM
W szkole filmowej. Pan "profesor" do adeptki:
- Więcej życia, szczerości! Niech pani sobie wyobrazi taką sytuację: ukochany panią porzuca... Co pani wtedy robi?
- Biorę sobie innego — odpowiada rezolutna uczennica.

Co nowego?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
ZAPOTRZEBOWANIA FILMOWE 

Filmy poszukiwane

Lista


One More Time with Feeling (2016)
Dokumentalny, Muzyczny/ 1 godz. 52 min.
produkcja: Wielka Brytania
premiera: 2 września 2016


reżyseria: Andrew Dominik



zdjęcia: Benoît Debie, Alwin H. Küchler


muzyka: Nick Cave & The Bad
Seeds

Poruszający dokument Andrew Dominika. Znany muzyk Nick Cave próbuje poradzić sobie z traumą po śmierci nastoletniego syna.
14 lipca 2015 roku piętnastoletni syn Nicka Cave’a – Arthur – spadł z dwudziestometrowego klifu we wschodnim Sussex. Chłopak zginął na miejscu. Twórcy filmu rozmawiają z pogrążonym w żałobie artystą, który szuka sposobu, aby przetrwać trudne chwilę i odzyskać spokój po śmierci ukochanego dziecka. Cave rozlicza się też z mitem artysty czerpiącego inspirację z własnego nieszczęścia. Twierdzi, że w jego przypadku dominującym stanem jest pustka, która nie inspiruje ani nie daje ukojenia. Żałoba jest obezwładniająca. Niezwykły czarno-biały film dokumentalny w reżyserii Andrew Dominika (Zabić, jak to łatwo powiedzieć) powstał pół roku po śmierci syna Nicka Cave’a. Wcześniej filmowiec i muzyk współpracowali przy filmie Zabójstwo Jesse'ego Jamesa przez tchórzliwego Roberta Forda, do którego Cave napisał muzykę. Zdjęcia do obrazu trwały 10 dni i były kręcone w Londynie i w domu australijskiego artysty w Brighton. Dokument jest w całości improwizowany i jest zapisem powrotu muzyka do studia nagrań. Zdaniem samego Cave'a film stanowi „świadectwo artysty poszukującego swojej drogi w ciemnościach".

występują:

Nick Cave . . . . . . . . . . (on sam)
Warren Ellis . . . . . . . . . . (on sam)

Nick Cave and The Bad Seeds . . . . . . . . . . (zespół)

... i inni
studio:
Iconoclast, JW Films, Pulse Films
źródło: filmweb
Na tej witrynie nie ma forów.

Zaloguj się  •  Zarejestruj się

Kto jest online

Jest 3 użytkowników online :: 2 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość (wg danych z ostatnich 5 minut)
Najwięcej użytkowników (23) było online pn paź 16, 2017 12:52 pm

Zarejestrowani użytkownicy: Heise IT-Markt [Crawler], Tonder
Legenda – kolory grup: klasykanin, azraella, caligari, zelig, supernova

Urodziny

Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Statystyki

Liczba postów: 12757 • Liczba tematów: 12423 • Liczba użytkowników: 9074 • Ostatnio zarejestrowany użytkownik: ksmksm

Dzisiaj jest czw sie 16, 2018 5:51 am