Stare niusy
Dramat nad brzegiem Dunaju.

Wstrząsający nerwami dramat rozegrał się onegdaj we Wiedniu, nad brzegiem Dunaju. Ofiarą jego padły trzy osoby: dziewczyna dziecko i kochanek. Przyczyną dramatu była... różnica zdań w kwestiach politycznych!

Bohaterami smutnego zajścia byli 19-letnia Marya Petava, 21-letni monter Aleksander Frank i ich 8-miesięczna córka Karolina.

Oboje, zatrudnieni w warsztatach Schuckerta, pokochawszy się, zamieszkali od roku wspólnie. Owocem ich stosunku była córka Karolina. Tak Petava jak Frank tworzyli doskonale dobraną parę. Przystojni, oszczędni i zgodni, byli przykładem w całej kamienicy przy Engerthstrasse, gdzie zamieszkiwali małe lecz miłe mieszkanko na III piętrze. Frank wobec swej kochanki zachowywał się zawsze z największą delikatnością i miłością i myślał nawet o ożenku. Równą miarą odpłacała mu Petava.

Na jednym punkcie tylko nie mogli się zgodzić, to jest na punkcie polityki. Petava była z przekonań socyalistką i należała do organizacyi robotniczej, co znowu raziło religijnego i stojącego zdała od wszelkich stronnictw Franka. Z powodu częstych z tego powodu nieporozumień, zmusił w końcu swą kochankę do wystąpienia z fabryki i porzucenia wszelkiego ruchu społecznego.

Petava nie wydawała się na pozór wcale dotkniętą faktem, iż pod wpływem narzeczonego musiała rzucić posadę.

Onegdaj wyszła z domu z córeczką na ręku naprzeciw Franka, którego rzeczywiście spotkała nad kanałem Dunaju przy Nordbahnbrűcke. Co zaszło między nimi, zostanie na zawsze tajemnicą. Dosyć, że po krótkiej rozmowie dobiegła Petava do mostu i z dzieckiem na ręku rzuciła się do Dunaju. W ślad za nią wskoczył na pomoc Frank. Niestety momentalnie prawie, zniknęli na zawsze wszyscy troje pod silnie płynącą krą.

Ilustrowany Kuryer Codzienny nr. 28 z 1 lutego 1911 roku
Troche humoru
SCENARIUSZ
Znany scenarzysta H. Kraely mawia "Ja piszę jeden film, aktorzy grają drugi, publiczność rozumie to jeszcze w trzeci sposób, a krytyka dowodzi, że to coś zupełnie... czwartego".

Co nowego?
No comments
Obrazek
Mr Ryszard Tiffany

Obrazek
ZAPOTRZEBOWANIA FILMOWE 

Filmy poszukiwane

Lista

Sieranevada (Cristi Puiu, 2016)


Cristi Puiu

Dramat / 2 godz. 53 min.

produkcja: Chorwacja, Francja, Macedonia, Rumunia, Bośnia i Hercegowina
premiera: 12 maja 2016

reżyseria: Cristi Puiu

zdjęcia: Barbu Balasoiu


W pierwszym dniu 69. Festiwalu Filmowego w Cannes Cristi Puiu (jeden z pionierów rumuńskiej nowej fali, nagrodzony w Cannes za "Śmierć pana Lazarescu") przedstawił film pod nic nieznaczącym i tak właśnie pisanym tytułem - "sieranevada". Kto w Polsce odważyłby się nakręcić podobny film o wiecznych kłótniach przy stole?
"sieranevada" budzi zazdrość. Chciałoby się zobaczyć podobny film polski, sfotografowany w jednym miejscu i czasie, niemal w skali jeden do jednego, jak niegdyś filmy duńskiej Dogmy. Byłoby to coś w rodzaju polskiego "Festen" - trzygodzinne piekło nieporozumień obejmujących wszystkie dziedziny: od PiS-u, przez religię i Smoleńsk, po komunizm i III RP, zmieszane z sytuacją światową i uchodźcami, a do tego solidnie podbite animozjami i rodzinnymi sekretami.
(...)
W filmie Puiu rozstrzał tematów jest mocno, trochę może za bardzo ustawiony pod zachodniego widza: (11 września, zamach na "Charlie Hebdo"). Ostro, ale nieco schematycznie wypadł temat religijny. Osią sytuacyjną jest zjazd rodzinny - tradycyjna konsolacja 40 dni po śmierci pana Emila, ojca głównego bohatera filmu, którego oczami oglądamy całe wydarzenie.

Ksiądz prawosławny ma odprawić domowe, skądinąd piękne nabożeństwo. W "sieranevadzie" liczna rodzina z przyległościami czeka na księdza, który się spóźnia. Ale w trakcie tego czekania zaczyna się sypać rodzinna fasada. Wszyscy do wszystkich mają pretensje. Nie mogą być ani razem, ani osobno. Co chwila trzaskają drzwi w ciasnym mieszkanku. Dziecko się drze. Słychać płacz kobiet.
(...)
Forma filmu jest nieprzewidywalna. Aktorstwo znakomite. Widz ma wrażenie, że przebył z tymi ludźmi cały ten straszny dzień. Natomiast treść - jeśli wczytać się w sens dialogów - jest nieco schematyczna.
Manierą rumuńskiego kina ostatnich lat stała się ostra jazda na Cerkiew prawosławną. Można pojąć polityczne uzasadnienie tej tendencji: hierarchia prawosławna szła bardziej z władzą, w przeciwieństwie do Kościoła greckokatolickiego. Ale nieco sztampowe wydaje się to, że każde pojawienie się księdza w rumuńskim filmie musi wywoływać śmiech lub zgrozę.
Cristi Puiu daje w filmie krótki kurs historii najnowszej Rumunii, kiedy to wyzwoliciele od reżimu Ceau escu sami okazali się dalecy od demokracji. Czy doczekamy czasów, gdy we wschodnioeuropejskich filmach zarówno ksiądz, jak i komunista będą występowali bez cudzysłowu?



występują:

Mimi Branescu . . . . . Lary

Mirela Apostu . . . . . Doamna insarcinata
Eugenia Bosânceanu . . . . . Vecina in varsta
Ilona Brezoianu . . . . . Cami
Ana Ciontea . . . . . Aunt Ofelia
Ioana Craciunescu . . . . . Mrs. Popescu
Valer Dellakeza . . . . . Preotul
Aristita Diamandi . . . . . Vecina
Dana Dogaru . . . . . Mrs. Mirica
Bogdan Dumitrache . . . . . Relu

... i inni
Na tej witrynie nie ma forów.

Zaloguj się  •  Zarejestruj się

Kto jest online

Jest 6 użytkowników online :: 3 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości (wg danych z ostatnich 5 minut)
Najwięcej użytkowników (23) było online pn paź 16, 2017 12:52 pm

Zarejestrowani użytkownicy: Adante, Heise IT-Markt [Crawler], Tonder
Legenda – kolory grup: klasykanin, azraella, caligari, zelig

Urodziny

Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Statystyki

Liczba postów: 11617 • Liczba tematów: 11283 • Liczba użytkowników: 9058 • Ostatnio zarejestrowany użytkownik: gogi

Dzisiaj jest wt lis 21, 2017 8:38 pm