Stare niusy
Papuga świadkiem winy.

W jednym z domów przy Hochmeisterstrasse w Berlinie aresztowała przed kilku dniami policya tamtejsza dwóch, mężczyzn, w których rozpoznała znanych włamywaczy i nieprzyjaciół cudzej własności. Przytrzymani tłumacząc się oświadczyli, iż obecnie po odcierpieniu kary więziennej za przeszłe zbrodnie, prowadzą się bez zarzutu i nienagannie. Policy a nie miała przeciwko nim żadnych dowodów, gdyż rewizya nie dała pomyślnego rezultatu. W mieszkaniu nie znaleziono nic podejrzanego, a jedyną zbytkowną rzeczą umeblowania była wspaniała klatka z papugą.

Jeden z ajentów policyjnych przypomniał sobie, iż wśród skradzionych niedawno pewnemu bankierowi przedmiotów znajdowała się i mówiąca papuga.

Nie namyślając się dłużej, udał się do pałacu bankiera i uprosił obecną przypadkiem żonę tegoż, aby z nim pojechała do mieszkania włamywaczy.

Gdy bankierowa, czyniąc zadość wezwaniu ajenta, weszła do mieszkania, zawołała w myśl instrukcyi na papugę: „Jak się masz Lora?" Papuga, rozpoznawszy głos swej pani, odpowiedziała ucieszona: „Doskonale! Czy to ty Greta?“

Wobec tego przyznali się złoczyńcy odrazu do winy.

[i]Ilustrowany Kurier Codzienny nr 48. 28 luty 1911[/i]
Troche humoru
DYMSZA MA ZASADY

Adolf Dymsza, popularny komik, dziwak i „winegret", uprawia z powagą Dalaj - Lamy, humor jedyny w swoim rodzaju, zimny i paradoksalny.
Pewnej soboty wybrał się w okolice Warszawy na week. Zapadł wieczór.
- Przenocujmy w tym pensjonacie — rzekła urocza pani Dymszyna.
- Tprr! — zatrzymał Dymsza rozpędzony samochód.
Pensjonat był dość prymitywny, bez komfortu.
- Wiele za ten pokój? — pyta Dymsza.
- Trzydzieści pięć złotych.
Na to popularny komik z oburzęniem:
- Tak tanio nigdy nie sypiam. Zosiu! Wracamy do Warszawy!
Właścicielka pensjonatu podobno zaniemówiła ze zdumienia.

Co nowego?
Obrazek


Koty tłoczą się na przystani na wyspie Aoshima w prefekturze Ehime w południowej Japonii, 25 lutego 2015 r. źródło: Onet
Wielkie dzięki i chwała zbroiowiskowym darczyńcom:

- zbroia - bezaplacyjnie: opoka i ostoja
- Radzio (to ten co w ukryciu siedzi... ale - jak widać - śledzi)
- Tonder - Magnat Postowy, i wielkie źródło serialo nośne

zbroiowisko jest wdzięczne za wasz sponsoring!
ZAPOTRZEBOWANIA FILMOWE 

Filmy poszukiwane

Lista


Jeanne Dielman, Bulwar Handlowy, 1080 Bruksela / Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles (1975)
Dramat / 3 godz. 21 min.
produkcja: Belgia, Francja
premiera: 14 maja 1975


reżyser : Chantal Akerman


scenariusz : Chantal Akerman


zdjęcia : Babette Mangolte



Jeanne Dielman, Bulwar Handlowy, 1080 Bruksela (fr. Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles) – belgijski dramat filmowy z 1975 roku w reżyserii i według scenariusza Chantal Akerman. Tematem filmu są trzy dni z życia gospodyni domowej Jeanne Dielman (Delphine Seyrig), samotnie wychowującej nastoletniego syna Sylvaina (Jean Decorte) i poświęcającej czas codziennej, monotonnej krzątaninie. Dielman, będąc przykładną gospodynią, zarazem podczas nieobecności syna codziennie świadczy usługi seksualne. Wraz z upływem czasu kobieta jednak zdaje sobie sprawę, iż jej życie staje się nieznośne, i po przyjęciu kolejnego klienta morduje go z wyrachowaniem.

Akerman, realizując swoje opus magnum, wzorowała się pod względem stylu filmowego zarówno na ascetycznej twórczości Roberta Bressona, jak i na zdystansowanych względem postaci dziełach Michelangela Antonioniego. Film pozbawiony jest zbliżeń i detali, kamera – ustawiona na wprost postaci, a czas akcji – wydłużony tak, aby ukazać najbardziej drobiazgowe czynności wykonywane przez Dielman. Toteż Jeanne Dielman, jak zauważa Rafał Syska, wymusza na widzu uważne śledzenie wydarzeń, jednocześnie pozwalając bliżej się zidentyfikować z postacią gospodyni.

Jeanne Dielman z miejsca została ogłoszona arcydziełem kinematografii. Marsha Kinder nazwała dzieło Akerman „jednym z najlepszych filmów wykonanych przez kobietę”, który proponuje „radykalnie feministyczne spojrzenie wzbogacające nasz sposób widzenia świata”. R. Patrick Kinsman umieścił Jeanne Dielman wśród sztandarowych dzieł „kontr-kina”. Film Akerman, jakkolwiek zachował naturalizm w przedstawieniu działań głównej bohaterki, miał bowiem wymowę polityczną, gdyż ukazywał narastającą frustrację bohaterki sprowadzonej do dwóch ról – gospodyni oraz prostytutki.
źródło: wikipedia


Występują:

Jan Decorte. . . . . . . . . Sylvain Dielman
Delphine Seyrig . . . . . . . . . Jeanne Dielman
Yves Bical . . . . . . . . . Trzeci klient
Jacques Doniol-Valcroze . . . . . . . . . Drugi klient
Chantal Akerman . . . . . . . . . Sąsiadka (niewymieniona w czołówce)
Henri Storck . . . . . . . . . Pierwszy klient

. . . . i inni
Patricia Canino . . . . . . . . . montaż
Philippe Graff . . . . . . . . . scenografia (dyrektor artystyczny)
Paul Vecchiali . . . . . . . . . produkcja (producent)
Alain Dahan . . . . . . . . . produkcja (producent)
Liliane de Kermadec . . . . . . . . . produkcja (producent)
studio:
Ministère de la Culture Française de Belgique
Paradise Films
Unité Trois
Na tej witrynie nie ma forów.

Zaloguj się  •  Zarejestruj się

Kto jest online

Jest 7 użytkowników online :: 3 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 4 gości (wg danych z ostatnich 5 minut)
Najwięcej użytkowników (64) było online pn wrz 24, 2018 9:15 pm

Zarejestrowani użytkownicy: Adante, Heise IT-Markt [Crawler], Tonder
Legenda – kolory grup: klasykanin, azraella, caligari, zelig, supernova

Urodziny

Nikt dzisiaj nie obchodzi urodzin

Statystyki

Liczba postów: 15501 • Liczba tematów: 15163 • Liczba użytkowników: 9121 • Ostatnio zarejestrowany użytkownik: renifer

Dzisiaj jest sob cze 06, 2020 5:22 pm